Fredag deluxe - något vi aldrig lagat förut

På fredagarna brukar jag oftast jobba länge, av någon anledning är det just på fredagen som det strular som mest, då när projektsäcken ska knytas ihop och folk är stressade och allt ska ordnas inför helgen... Så att ha några extravaganta planer för fredagen brukar sällan vara aktuellt för min del. Men, utebliven övertid och en lång tågresa som jag kunde sova mig igenom har bäddat för fredag deluxe! När den obligatoriska vad-ska-vi-äta-ikväll-det-är-ju-ändå-fredag-frågan dök upp vid hemkomsten så bestämde Jesper och jag oss för att skrapa ihop lite extra energi och laga något vi aldrig lagat förut. Ja, det kan ju faktiskt vara klurigare än det låter. Kokböckerna åkte fram och vi hade 5 minuter på oss att ta fram två rätter var för gemensam röstning. Ilfart till ICA Maxi innan fiskgubben tog helg och nu trängs vi här i köket och i vanlig ordning är det jag som står för desserten. Finfredag till er alla!


Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback