Back in business

Tyst som i graven är en passande beskrivning av bloggen de senaste veckorna. Tråkigt men sant och de tysta dagarna kommer sig av att det varit bara jobb och ingen fritid för min del, eller rättare sagt, de få timmarna jag haft över har jag varit så trött att inte ett klokt ord kommit över tangentbordet. Förra veckan var det sista rycket i Älmhult och plåtning stod på schemat, förmodligen det roligaste jag gjort jobbmässigt någon gång! Mer om det senare och förhoppningsvis kan jag visa er resultatet så småningom. "Utan att passera gå" åkte jag på inspirations- och utvecklingsdagar med Friskis & Svettis och denna veckas kvällsarbete har mest handlat om just träningsbiten. Hur kul som helst men jag ogillar verkligen att behöva prioritera bort det som jag brinner för minst lika mycket - bloggen!

Jag hoppas att ni inte helt ledsnat på mig fina läsare, för jag har verkligen saknat den dagliga kontakten med er genom kommentarer och mejl och inte minst genom alla andra bloggar! Den här helgen välkomnar jag med öppna armar och nu när vintern slagit till med full kraft i Kalmar kommer jag att dela tiden systerligt mellan skrivbordet och att insupa lite uppfriskande luft och krispig natur. Frukost med massor av tända ljus och en kopp te tillsammans med dagens tidning blev en härlig start på dagen och förutom friskluft tänkte jag hinna med ett besök på loppisen i nästa kvarter, något jag inte gjort på jag-vet-inte-hur-länge, nu när jag springer ut en sväng. Vad händer hos er? Tell me how you're doing!


Foto: Sara Zetterström


Kommentarer
Postat av: Tina

Så klart vi inte tröttnar! :-)



Här adventspyntas det för fulla muggar - plus lite städning, virkning och gosande med tvåbenta och fyrbenta. Solen skiner ju så kameran åkte fram en stund också! :-)

2010-11-27 @ 13:02:10
URL: http://tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Anna-Karin

Ja ibland blir det mycket. Känner lite så själv också just nu, hinner inte med riktigt.

2010-11-27 @ 18:30:32
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: gella

Mmmm, så mysigt!! Själv har jag också fullt upp och svårt att hinna sånt jag skulle vilja unna mig... Men det blir ju ofta så månaderna innan jul. Tycker ändå att det är urmysigt med adventstiden då man får tända stakar, ljus och stjärnor! Jag försöker njuta i all stress... :)

2010-11-27 @ 23:03:44
URL: http://gella.blog.se
Postat av: pernilla

Nu är det ju dagen efter som jag skriver, men jag har nyss insupit adventsmyset med frukost och tända ljus. Snart bär det av till en vän för pyssel och lussebak. Det är bäst att passa på att baka när man är hemma hos någon som har en riktig ugn och inte gasugn ;)



Ha en mysig första advent! Kram!

2010-11-28 @ 09:57:09
URL: http://vitaparlor.blogspot.com
Postat av: Josefine- at home

Va kul att du fått vara i Älmhult och provat på den biten. Då kanske du har träffat min svägerska Nathalie? Hon jobbar som inredare på Icom. Hoppas du haft en mysig advent. Jag har jobbat på Ilva hela helgen och inte haft tid till att julpynta, jag får göra det i veckan istället.



Kram Josefine

2010-11-28 @ 19:32:52
URL: http://josefineathome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback