Hem & Villa 2010: Archiquarium

Innan bloggträffen drog igång i söndags gjorde jag ett blixtbesök på Hem & Villamässan i Älvsjö. Trots att det var rena rama reaträngseln med allt folk och jag hade en ynka timme på mig hann jag både med att träffa mina svärföräldrar och att få några rullar tapeter utav Roomservice-Johnnie. Där emellan styrde jag kosan mot möbelrikets monter för att bl. a säga hej till Karl-Oskar (en klasskompis från designprogrammet) och spana in hans nyhet Archiquarium. Tillsammans med Akvarie-Leasing AB har han skapat ett designkoncept för en vanligtvis så trist husdjursbostad/inredningsdetalj som akvariet, du kan läsa mer här. Ett snyggt skal som ger ett modernt hem åt trendkänsliga guppys, utan att för den sakens skull förta tjusningen med ett levande akvarium. Fint som snus och det var ju inte en dag för tidigt.


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It


Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Men du... nu blev jag grymt sugen på ett akvarium. :-) Har funderat på detta tidigare, men backat just på grund av att de inte är så snygga. Å med barn som tjatar om husdjur så kanske det här kunde vara en kompromisslösning. :-) Kram på dig och tack för härligt sällskap i dagarna två!

2010-10-12 @ 20:40:11
URL: http://fixaodona.se
Postat av: Materielltjej

Haha, inte en dag för tidigt! Klockrent!

2010-10-13 @ 15:04:49
URL: http://materielltjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback