Hem & Villa 2010: entrétorget

Det är Svenska Moderådet som står bakom utställningen på entrétorget på årets Hem & Villa-mässa, jag besökte ju den i Stockholm i helgen som var. Årets inspirationsutställning har tagit formen av ett modernt allrum och man ser att det finns drag av den fortfarande rådande ateljétrenden. Dessutom präglas den av stereotypt ekotänk med naturnära färger och genuina material. Jag gillar verkligen ordleken på trätemat. Det hela är vackert att titta på men jag saknar inredning som andas hållbarhet utan att för den sakens skull vara obehandlad björk (om jag ska generalisera). Det blir lite ihåligt, på gränsen till löjligt. Kanske tar jag mig lite ton nu men kan inte inredningsvärlden utmana sig själv och skapa inspiration som inte är så förbaskat övertydlig?


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It





Kommentarer
Postat av: [room] by sofie

Hallå Sara! Tack för rapport från Hem & Villa Mässan. Såå ledsen att jag inte kunde vara med på Form Forum. Gillar din bild från hotellrummet ;) Familjen har ju blivit större och avståndet till Stockholm har blivt lite längre :)



...och tack för tipset om Maskros modell mindre!!!

KRam SOfie

2010-10-15 @ 09:59:27
URL: http://roombysofie.blogspot.com/
Postat av: Sofia-Tingelings

Håller med dig. Övertydlighet är urtråkigt!

2010-10-17 @ 09:30:50
URL: http://tingelings.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback