Hallrenovering dag 2



  • såga av stolpen i trappan
  • bygga en gjutform och gjuta ett stolpavslut i betong
  • spackla väggarna
  • måla taket
  • byta handtag på dörrarna
  • ta bort golvlisten där tapeten ska sitta
  • måla väggarna
  • sätta upp tapeten
  • göra en ritning på trappräcke och beställa av smeden
Idag har det varit en halvseg dag på renoveringsfronten, och vi har mest suttit och tittat på när spacklet torkat... Skämt åsido, men efter att taket målats ännu en gång och väggarna slipats och spacklats om blev det en lång rekar-runda på de lokala bygg/fixar-butikerna för att få materialinspiration till trappräcket. Det hela slutade med att jag nu har två idéer på en lösning istället för en. Vi får se var vi landar.

För att ytterligare stärka känslan av en äkta betongvägg ville jag ta bort den profilerade golvlisten på den blivande tapetväggen. Maken var rädd för att det skulle gömma sig ett dåligt underarbete där bakom men jag propsade på att ta risken eftersom slutresultatet verkligen skulle bli så mycket bättre. Sagt och gjort, nu är jag stolt ägare till en kofot och listen är borta! Oh my vad det kommer bli bra när det blir klart.

Jesper och jag har aldrig varit någe vidare på att samarbeta när det kommer till hemmafix och just under det tråkiga underarbetet har vi väldigt kort stubin och tonen blir ofta onödigt hård mot varandra... Men nu är det värsta över och Åh vad jag är lycklig som har dig Jesper!

Foto: illustration från alittletipsy.com via Pintrest



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback