Österlenvykort: Lilla Butiken

vägen mot Österlen stannade vi och köpte rökta räkor och aioli till lunch och vad passar bättre än att äta dem på en brygga vid havet? Sagt och gjort så svängde vi av E22 och körde ner till hamnen i den pittoreska byn Kristianopel. På vägen tillbaka såg jag en skylt om inredning och sådana skyltar mitt ute på landsbygden gör mig alltid nyfiken, det är lite som att spela på lotto, antingen blir det en riktig nitlott eller så kan det bli högvinst. I det här fallet blev det det sistnämnda för rakt in the middle of nowhere, på kycklinggården Möllehall, ligger en fin liten butik med det passande namnet Lilla Butiken där det gamla brygghuset rymmer kanske ett av Sveriges mest välsorterade Marimekko-sortiment. Jag pratade lite med Carina som driver butiken sedan 14 år och hon gav oss några Österlentips. Mitt tips är att du svänger av E22:an mot Kristianopel och gör en avstickare till Lilla Butiken om du ska shoppa Marimekko.

Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: christin

men åh så mysig den butiken ser ut att vara, jag har varit i kristianopel men det var ett tag sen, men på semestern

2011-06-06 @ 12:00:41
URL: http://christinsshopping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback