You are here

Nu kommer mina inlägg från Eindhoven att bli lite hattiga tyvärr för igår bestämde sig mitt ena minneskort till kameran sig för att lämna in, eller dra på sig en rejäl hjärtattack åtminstone varför jag får göra det bästa av situationen med de bilder jag har i väntan på att kameradoktorn ska göra sitt. Suck och pust!

Ett av tipsen jag fick av Melles syster Loes var den nya konceptbutiken You are here i centrala Eindhoven. Där samlas design, mode och konst under ett och samma tak. Förutom att butiken var ljus och härlig att komma in i så spelade de Veronica Maggios senaste skiva och jag blev lite förvånad över att höra ett svenskt album. Förklaringen kom så fort jag pratade med en av tjejerna i butiken som visade sig vara från Umeå och lida av hemlängtan! I övrigt är utbudet lite Alice-i-underlandet-aktigt, här samsas fina tejper från japan med egna skrivböcker i återvunnet papper, lampor och såklart senaste mode på kläd- och accessoarfronten. Provhytterna var superläckra -inredda med rosetter och garnbollar och det fanns flera roliga detaljer som förstärkte den konceptuella känslan. Jag hoppas att det stämmer att webshoppen är up and running "in the not so distant future".
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback