Tulpaner till låns

Det vackra vårvädret till trots har jag suttit inne mest hela dagen - klistrad vid datorn och skissat på vår nya arbetsrumslösning, det blir ju så när veckorna är fyllda med annat, helgen fylls med to do's. Ikväll är vi bjudna på middag hos ett par som är en ny bekantskap och det är alltså första gången vi ska hem till dem. Det ska bli jättekul men jag tycker alltid det är lite klurigt med gå-borts-presenter till människor man inte känner ännu och i synnerhet om man aldrig sett deras hem och fått en större uppfattning om vad de gillar och har för stil. Det finns ju vissa säkra kort som en flska vin, fin choklad eller blommor. Jag valde det sista och gick till min favoritflorist som satte ihop en underbart vårig tulpanbukett med poppel. Tipstack till Caroline! Nu står hela härligheten och väntar tålmodigt på köksbordet men innan det är dags att bege sig ska jag äntligen få gå och lukta på en nykläckt bebis. Trevlig helg!


Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: tinajo

Jättevacker bukett! :-)

Tycker det kan vara lite jobbigt just det där att ge bort saker till de man inte känner så bra, man vill ju att det ska bli lyckat. Blommor är ju dock som sagt ett säkert och bra kort - alla blir glada för en bukett! :-)

2011-03-19 @ 16:09:29
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Hillevi Liljestrom

Hej!

Här hamnade jag och blev sittande en lång stund:-) Mycket att både se och läsa:-)

Ha det fint! H.

2011-03-20 @ 23:58:18
URL: http://www.stocksundgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback