Åsby hem & trädgård

Idag har Caroline och jag varit på grönbete, busungarna stannade hemma och vi åkte till Åsby hem & trädgård. Jag har aldrig varit i Hallstahammar och än mindre på Åsby förut och för ett ögonblick trodde jag att det var en vanlig handelsträdgård så döm om min förvåning när jag kom in i en 600m² stor inredningsavdelning mitt i växthuset där Bruka Design, Af Swedala och Glittering Home of Sweden var några av de varumärken som säljs i inspirerande miljöer. Jag pratade med gulliga Linda som jobbar på inredningsavdelningen, hon berättade att man började sälja inredning för fem år sen och att man idag har en tämligen unik blandning av växter och heminredning. Dessutom finns det ett mysigt café i mitten av butiken och jag gillar verkligen konceptet. F ö vet jag ingen som är så effektiv som Caroline, hon är den typen som duschar och dammsuger samtidigt om ni förstår vad jag menar så innan jag visste ordet av det hade vi inom loppet av några timmar både fikat, handlat växter och hunnit med en rundtur på nya IKEA Västerås, men vad som följde med hem därifrån får jag visa en annan dag.
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Åsby är en favoritaffär, visst har de mycket fint!

2011-05-23 @ 14:29:41
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Lotta

Åh vad fint det ser ut. Tack för tipset! Måste åka på utflykt tror jag minsann ;)

2011-05-23 @ 22:32:18
URL: http://lottaochdom.blogspot.com
Postat av: Fiffiga Systrar

Wow! det ser ju helmysigt ut!! Härligt att hitta sådana pärlor!

Fin blogg du har!

Elin + Emelie = Fiffiga Systrar

2011-05-24 @ 08:16:17
URL: http://www.fiffigasystrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback