Tomatbebisar

Häromveckan sprang jag förbi en kartong på trottoaren med en fantastisk liten handskriven skylt om tomatplantor till salu för 7:- st och nu minns jag inte alls formuleringen men odlaren uppmuntrade inte tjuvar, det stod klart. Dessvärre hade jag ingen plånbok på mig (himlarns löpartights att vara så himla... tighta) och när jag någon dag senare åkte förbi med bilen fanns bara tomma trottoarer så långt ögat nådde och jag trodde för ett ögonblick att jag drömt alltihop. Så igår kom Jesper hem efter sin springtur med inte mindre än tre ljuvliga små tomatbebisar, för han hade minsann sprungit samma rutt och haft 30 kr i fickan. Nu står de i hallfönstret åt söder (som verkligen behöver putsas!) för att få riktigt mycket sol och värme innan det är dags att leka med de andra grönsakerna ute i landet. Det är för övrigt helgens mission. Operation: Gröna fingrar. Happy Friday!
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: tinajo

Så himla trevligt - tur han hade pengar med sig (jag är alltid kontantlös så för mig hade det varit kört)! :-)

2011-05-06 @ 20:18:40
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback