Bästa lunchsalladen just nu

När man inte har några kollegor att prata med på eftermiddagsfikat så kan man blogga...

På jobbet brukar vi skoja om "inredarlunch" vilket är en Keldasoppa, en tacopaj eller annan plingmat tillsammans med den obligatioriska avokadon (ja fotograferna tror på riktigt att det står i kontraktet att inredarna måste äta minst en avokado om dagen, så vanligt förekommande är det). På sistone har jag dock insett att det går precis lika fort att använda råvaror och här kommer salladen som går vinnande ur lunchstriden;

  • en bädd av ruccolasallad
  • skivad mozzarella-ost varvad med skivad avokado (som sagt, obligatorisk)
  • delade körsbärstomater (kvistvarianten är min favvo)
  • cashewnötter
  • flingsalt, grovmalen svartpeppar, balsamico och olivolja efter smak
  • bonus för dagen var tokgott granatäpple, men akta kläderna säger jag bara... Tack gode Gud för Vanish.

Foto: Sara Zetterström, little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Linnéa - finheter

Vad gott det ser ut! En sallad i min smak :) Måste absolut testa. Måste bara köpa mozarella och ruccola...

2011-10-19 @ 21:54:40
URL: http://finheter.blogg.se/
Postat av: Malin

Ser gott ut! Granatäppletips: Stoppa ner granatäpplet i en skål vatten när du pillar ut kärnorna, så slipper man skvättet.

2011-10-20 @ 07:58:34
Postat av: Sara - Little Miss Fix It

Malin: Åh tack så mycket, vad fiffigt! Det ska jag prova nästa gång :)

2011-10-20 @ 08:11:23
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback