Rum 9 på Green Hotel i Tällberg

Utcheckade och en bra bit på väg söderut mot Småland igen sitter jag på bussen frenentiskt tuggumituggande för att inte bli åksjuk. Mitt minneskort till kameran skvallrar verkligen om vilken resa i den svenska designhistorien detta varit och jag försöker intensivt leta i minnet bland alla guidade turer och årtal och vem som var var gift med vem och ställde ut vad när... Visst hade det varit fantastisk om varje bild sparades med en liten notis, kanske bara ett stödord, om historien som berättades i fotoögonblicket så säg? Nu får ni istället ta mina inlägg för vad de är, min version av en himla massa intryck och berättelser och skulle det vara så att jag fått något om bakfoten så may be it. Något jag har full koll på är det mysiga lilla hotellet i Tällberg med sin smått otroliga utsikt och här kommer lite bilder från rum 9. Den skönaste sängen alla kategorier, direktlinje till room service via Jacob Jensen och en klassisk souvenir i modern tappning. Jag kommer tillbaka, var så säker, för att dela den världsklassiga utsikten med ett lite mer romantiskt sällskap kanske.


Foto: Sara Zetterström, little miss fix it


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback