Formex hösten 2011 - 3x♥

Den största behållningen av varje mässa är inte förtjusningen över det materiella, även om det många gånger kickar igång en inredningsfantast som jag själv, utan snarare mötena man gör. Plötsligt äter man lunch med en nybliven själsfrände, för att minuten senare skratta tillsammans med en VD för ett framgångsrikt företag och till slut kramar man om en skolkompis man inte sett på ett år. Här kommer avslutningsvis tre fina möten från Formex denna gång:

Karin är en kompis från Designprogrammet och bland Young Designers ställde hon under namnet Karin Elvy ut sina glas i serien Gripp i samarbete med Skrufs Glasbruk. Jag gillar dessa skira skapelser i blyfri kristall och det allra finaste i kråksången är att de är framtagna med personer med nedsatt handfunktion i fokus ex. reumatiker och äldre. Lätta men stabila, form och funktion när det är som bäst. Gör som jag och rösta på Gripp i Formex Formidable 2011 via länken här.


Som en person med vidriga magsmärtor en gång i månaden talar jag mig gärna varm för vetevärmare. Har man pappa Antons ramaskri när han bränner sig på grytlocket (Nya hyss av Emil i Lönneberga) färskt i minnet är en vetekudde ett betydligt smidigare sätt att skaffa lindring. Jag hade ett härligt samtal med Karin (eller var det systern Sara?) från Terrible Twins som gjort vetevärmare sedan 90-talet. 25 fina färger, ekologiskt vete, innovativa barnkuddar i form av Multisar som sys av spillbitarna och svensk tillverkning är bara några av fördelarna. Jag lärde mig dessutom att kudden går precis lika bra att använda som kylare om man lägger den i frysen en stund. En rykande färsk webbshop öppnar på hemsidan inom kort.



Jag föll som en fura för tvål- och krämserien från L:a Bruket (stort plus för trevliga Annika i montern). Doften och den grafiska profilen, för att inte tala om det snygga utseendet är bara några av detaljerna som gör helheten till en vill-ha-produkt. När som helst garanterat i en bad- och köksstyling nära dig.

Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Under de rådande mässorgierna i bloggland brukar jag akta mig för att läsa andras rapporter innan jag skrivit klart min egen, allt för att inte låta mig påverkas av vad andra tycker. Därför ska det nu bli extra kul att uppdatera rss-flödena hos Hildur, Frida, Sofia & Kristin, Sofie, Maria, Charlotte, Susann och Henrick för att nämna några...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack för alla fina bilder. Det är så kul att läsa vad andra hittat och som man själv helt missat. Men mest synd var ju att jag missade dig. Kram!

2011-09-06 @ 22:55:12
URL: http://tingelings.elleinterior.se
Postat av: Sofia - My Camera And I

Vad söta värmekuddar! Skulle behöva en ny då min börjar bli till åren, haha.

2011-09-17 @ 16:04:31
URL: http://mycameraandi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback