Formex hösten 2011 - Föredragen

Jag brukar sällan hinna med mer än något enstaka föredrag under Formex och då prioriteras oftast trendföreläsningar. Trender är sällan något jag följer (även om jag undermedvetet garanterat influeras) eller maniskt jobbar efter  men det är väldigt intressant att höra hur våra konsumtionsmönster rör sig. Tack vare att jag tog mig an mässan på egen hand hela förmiddagen unnade jag mig att ta del av några fler föredrag och lyssnade, förutom på Svenska Moderådets Sara Winter, även på Maria Malmström från Stylistgruppen och en stund på Ernst Kirchsteiger. Ernst är onekligen Ernst och jag kan inte låta bli att ömsom himla med ögonen och ömsom dra på munnen åt hans ernstforismer som aldrig tycks sina, men visst hade det varit kul att få en ny svensk husgud? Maria berättade om sitt arbete under parollen Stylist javisst och trots att hennes presentationsbilder, som uteblev p g a tekniskt strul, säkert bidragit ännu mer till det hon sa, levererade hon ett uttryck som jag direkt applicerade på mig själv. Jag är inte bara inredare utan i min nuvarande yrkesroll även en bildscenograf. Good to know!


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback