Formex hösten 2011 - Pine & Dine

Liksom entrén brukar även buffé- och scenområdet vara något extra i utställningen. I år var det inget undantag och kanske var det här bland fur, föda och färeläsningar som jag upplevde den största minimalismen (vilken motsägelse). Koppar och trärena ytor gifte sig fint med pallar och puffar i milda smutsfärger. Enligt skaparduon och rekostylisterna Sanna Gebeyehu och Aia Jüdes är inspirationen bl. a hämtad från "karga nordiska vinterlandskap, gamla brittiska bibliotek och spröd japansk keramik". Fint och rogivande och riktigt mysigt sina många kvadratmetrar till trots.

Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Där stortrivdes jag! Otroligt rogivande samtidigt som jag nästan kunde ta på min kreativitet som vaknade till liv. Från plast till trä. Jag har fallit som en fura!

2011-09-04 @ 23:06:40
URL: http://www.fixaodona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback