Livet i en Spielberg-film

Redan fredag? Jag vet att jag snarare brukar säga Äntligen fredag! och visst jublar jag åt det eftersom det betyder att Jesper kommer vara hemma med mig i ett par dagar men hur fort har inte den här veckan gått? Snickaren har varit här och dragit fram som en virvelvind och jag har snurrat efter likt en kork i en strömvirvel.
 
Brutit gips, dragit ur spik, burit skräp, hämtat material, smort bygghandlare, ritat inredning, glömt ta med elen i beräkningen, sopat byggdamm, backat med släp, tänkt till, fått med elen, tänkt om, städat ännu mer, packat ner vitrinskåp, skrapat fönster, burit gamla garderober, hämtat mer material, burit nya garderober, monterat garderober, varit omständig och föreslagit nya lösningar och åkt till återvinningen så många gånger att de numera ler och säger -Vi hjälper dig att bära, i ditt tillstånd! (och då vet jag inte riktigt om de syftar på att jag är höggravid eller att jag förmodligen ser lite galen ut, svettig med gipsdamm i håret och stödstrumpor upp till armhålorna) och dessutom kommit på en och annan idé som ger snickren ännu mer jobb vad det lider.
 
Men kul är det. Fast vår trerummare reducerats till en etta med kokvrå och allt står staplat högt och lågt och jag igår fick ringa svärföräldrarna, som kommer och hjälper till att måla, och be dem ta med egna lakan eftersom vi har packat ner våra och inte vet var de befinner sig. Dessutom är stora delar av hemmet byggplastat och jag kan inte låta bli att känna det lite som att om jag skulle glänta på den där plasten så skulle det komma ut gubbar i vitklädda overaller eftersom E.T. är satt i karantän... Nu ska jag skrapa målarfärg av en gammal dörr. Happy Friday!
 
Foto: @zaruza för Instagram
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahah..vad kul du skriver! Att få barn kommer att vara "a piece og cake" för dig efter allt!! Kommer ihåg vår renovering, då vi hade en kall vatten slang på gräsmattan som enda lyx! Tur att allt förändras och blir till det bättre. Måste uppdatera dig om mitt lilla ekollon. Tänk! Det har blivit ett litet blad!! Hur gör man nu? är min nästa fråga..ska man plantera i lite jord? Gräva ner ute? OCH hur går det för alla de andra "syskonen"? Det känns nästan som jag är med i någon slags ekollon-sekt! :-) kram Lotta

Svar: Hej Lotta! Ha-ha jag hoppas att jag får en bebis som är lika hanterbar som en renovering, då är jag i hamn ;) Vad roligt med ekollonet! Själv har jag en halv sparbanksek och en torris som vägrar växa i mina vaser. Jag vet inte hur man går vidare, jag låter nog mina stå i sina vaser länge länge till. Vaddå sekt? "Vandra i frid du ekollon-barn" ;) Kram :.sara
Little Miss Fix It

2012-06-29 @ 18:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback