Lördag med matporr, fusk och äkta vara

Efter ett par dagar med väldigt tidiga kvällar utan bloggtid vaknade jag upp till helg och massa tid för allt som inte hinns med på veckorna. Som att reka barnvagn och fira 30-åringar. För ett par veckor sen fyllde min kompis Charlotte jämnt och eftersom hon var klok nog att fly till varmare breddgrader då har jag inte kunnat fira henne. Men nu är hon hemma igen och vi bjöd på 30-årslunch-närmare-middagstid.

Det blev alkoholfritt bubbel till välkomstdrink. Ja måste jag ha tråkigt så får ingen annan heller bli rund under fötterna, och sen blev det paketöppning. En av presenterna var Lotta Lundgrens Om jag var din hemmafru varför det var extra roligt att laga lunchen på recept från boken. Alltså vet ni hur snygg den boken är? Det blev Lasagne med hasselnötspesto och Mintglass med chokladsås. Till den ofattbart goda vegetariska lasagnen (min man är KUNG i köket) serverades det rött vin till alla opreggos (tydligen var jag den enda som tyckte att musketördevisen skulle gälla) och mycket gott alkoholfri rosé till mig. Sommaren är räddad! Glassen fuskade jag med (jamen vet ni hur många barnvagnar det finns att välja mellan?) och köpte färdig vaniljglass som jag vispade ihop med pepparmyntolja, lite extra färsk vanilj och några droppar karamellfärg innan jag frös in den igen. Men om jag var din hemmafru så skulle i alla fall chokladsåsen vara hemmagjord.


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback