En gotlandsresa genom Instagram

Äntligen har jag haft den bärbara datorn hos support vilket betyder att jag kan redigera bilder igen. Yippikayey. Något som låg i pipelinen lagom när datorn kastade in handduken var vår lilla tripp till Gotland för en månad sen och anledningen till att jag inte bloggade redan när det begav sig var att vi åkte dit för att bl. a överraska en nybliven 30-åring. Eftersom hon har full koll på bloggen var det bara att gå incognito för att inte spräcka vår hemliga plan men däremot funkade det att uppdatera utan att avslöja oss på Instagram där jag postade flitigt så här kommer vår gotlandsresa likt en rebus i kvadrat.
 
 
Gotlandsbåten (1) tog oss till ön där vi förutom att överraska födelsedagsbarn även skulle hämta hem den blocketfyndade sängen (2) till Marispanrosen Toker (3). Vi bodde i en stuga (4) som ligger på fam. Karlssons tomt och Gotland valde att visa sitt allra kyligaste humör första dagen varför jag fick inhandla nya rödmelerade raggisar (5) och stughäng var ett faktum som gjorde oss uppfinningsrika. Med en taklampa, skallra och en iPhonesladd byggde vi en mobil (6) som skulle gjort både Jobs och MacGyver stolta. En solig dag hjälpte jag vår värdinna att välja kulör till husgrunden (7) och vi vågade oss in till Visby där vi smög runt och hoppades att vi inte skulle träffa på någon som avslöjade vår lilla surpris, gled runt på räckmackor (8) och shoppade snygga inredningsdetaljer (9) När Visby kändes för litet drog vi ut på landet till vår vigselförättare och f d hyresvärdar Janne & Monica (10). De har varit ihop i 50 år(!) och ser fortfarande så här kära ut. Där växte druvorna (11) ikapp med alla gårdens projekt. Nytt för i år var det fina uteköket (12) till stugan vi bodde i förra sommaren. Äntligen började det dra ihop sig till 30-årsfest och Marsipanrosen drog på sig kalasbyxor med ankstjärt (13) och mor och dotter (14) var redo att överraska födelsedagsbarnet. OM hon blev överraskad, vår "-Ja må hon leva" blandades med glädjetårar och mascaran rann. När kalaset var över och det var dags att lämna ön för den här gången gjorde vi det tilsammans med ett fantastiskt fint lammskinn (15) i bagaget. För Marsipanrosen, i vardagsrummet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback