Lördagsgodis från Hemnet

Alltså, nu ska ni få tittgodis. Men först måste jag bara säga att det finns lördagmornar. Och så finns det lördagmornar... Mannen försvann in i dimman för Ölandsfiske utan att jag ens lyfte huvudet från dunet och efter morgonamningen vid sjurycket så somnade Marsipanrosen om. Så här sitter jag och är lite vimmelkantigtrött med ongens filt över benen och får en hemnetfix. Egentid som det numera heter. Innan barn var det bara tid, men nu är det Egentid. M-m, lördagmorgon med egentid alltså.
 
Den här karamellen har funnits ute ända sedan i somras och jag har återkommit gång på gång. En våning ett stenkast från Nyköping lasarett där jag är född, i ett sekelskifteshus mitt i stan. Åh maj gaad!! Jag gillar allt. Färgskalan, den konstiga planlösningen, takhöjden, murstockarna, färgfälten runt fönstren, fönstren, köksgolvet(!), den vita fläkten som liksom inte syns, de assymetriska garderobsknopparna, stålbalken mellan kök och vardagsrum, gardinen in till master bedroom, badkaret... Åhh det äggiga badkaret. Åsså alla fina möbler, det är ju det som är så lurigt med sådana hära karameller, man måste nästan köpa hela rasket för att bevara känslan. Även de som bor där.
 
Jag tror ta mig tusan att jag är lite kär i de som bor där! Är åtminstone grymt nyfiken på vad det är för en familj, för tydligt är ju att det lever folk här. Stylat - visst, men ändå bor det en familj här som håller ihop alla 129 kvadraten på ett urtjusigt sätt. Så därför blir jag ännu mer nyfiken, varför vill de flytta? Och vart? Hur kommer nästa bostad som de sätter tänderna i se ut om ett par år?
 
Mmmm, varför ligger du inte i Kalmar lilla ljuvliga femrummare? Eller i Hultet, då hade jag sagt direkt: Kåmm ti mama! Fast en sak gillar jag fresten inte, lådorna som förvaring på väggen i köket. Hur tänkte de där?
 
Tro det eller ej men det finns fler bilder här. In och få hål i tänderna. Själv ska jag gå och gosa bebis och sedan promenera ner på stan för att köpa mig en god flaska vin. För ikväll blir det premiärglaset för mig och BB-väninnan minsann. Fin lördag till er!
 
Foto: Skandiamäklarnas bilder via Hemnet

Kommentarer
Postat av: Malin Landgren

Ja jösses koss vilken lägenhet!!! Skulle kunna flytta rakt in :-) det är så himla roligt att kolla hemnet!

Svar: Håller med dig om inflyttningspotentialen och jo, i alla fall när man blir inspirerad... Det finns mycket skräp på Hemnet också ;-).
Little Miss Fix It

2012-10-20 @ 20:18:58
URL: http://fotografmalinlandgren.blogg.se
Postat av: Lotta

Håller med dig. Härlig lägenhet! Hela tiden hittar man nya "guldkorn". Gillar dock inte den bajs- (förlåt!)bruna färgen på golvet och runt fönstret i vardagsrummet.Familjen verkar vara kreativ och påhittig, för en del av rummen är inte lätta att möblera. Tänk bara att sätta upp en svart rokokobyrå högt upp på hall väggen! I like it!

Svar: Nä, jag hade aldrig själv valt den bruna färgen, men jag gillar den där! Men som sagt, utan möblemanget kanske det ser ut skit. (ursäkta göteborgshumorn)
Little Miss Fix It

2012-10-20 @ 20:33:37
Postat av: Lucas

Mm gott med godis och vilken lägenhet!

2012-10-21 @ 10:52:31
URL: http://Www.Lucasblogg.blogg.se
Postat av: Maria

Älskar förvaringen som de gjort i det stora sovrummet och badrummet! Badkaret= wunderbart :)

2012-10-21 @ 11:12:53
Postat av: sofie

kul att spana på hemnet ( : är ni sugna på att flytta till ä-hult?

Svar: I ärlighetens namn är sugna fel ord, men med barn blir det ohållbart att båda jobbpendlar som vi gör idag och då är en Älmhultsflytt ett alternativ :)
Little Miss Fix It

2012-10-21 @ 13:00:16
URL: http://sofls.blogg.se
Postat av: Kimberly

Om man kan få köpa den inredd så kan jag tänka mig att flytta till Nyköping! ;) Otroligt fint!

Svar: Ha-ha, ja eftersom det är mina hemtrakter så kan jag tänka mig den även utan möbler, fast gärna tillsammans med ett jobb... ;-)
Little Miss Fix It

2012-10-21 @ 23:11:26
URL: http://kimberly.nu
Postat av: Mor Lisen

Jösses Amalia, vilken läckerbit!!!!!
Verkligen synd att inte ett privatjet till Ikea-Älmhult ingår i detta.. för det skulle passa er som handen i handsken!:))
Ser ju ut att vara samma hus som Therésè och Lasse bodde i...?! Roligt att få se iaf..
Puss!

2012-10-26 @ 02:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback