Oh deer!

De senaste veckorna har det blivit ovanligt många loppisbesök för min del, och ju fler loppisar desto större chans till fynd, right? På Öland igår hade vi ingen loppislycka men sen åkte vi till ett ställe jag velat besöka länge nämligen loppisen i gamla mejeriet i Läckeby norr om Kalmar. Vilket ställe! Det gamla mejeriet är ju att dö en smula för och den vackra höstskruden bidrog inte mindre till husdrägel och mentala inredningsutsvävningar.
 
 
Väl där var det stängt men Frida och jag hade sådan tur att dottern till ägarinnan fanns i närheten och kunde öppna åt oss. Tummen upp för kundservice!
 
Tyvärr var det lite utplockat och skulle inte fyllas på förrän till jul men jag som jagat gamla jakttroféer hela sommaren och bara stött på överprisade dito blev smått salig när det fanns en hel korg med Rudolfs som numera skuttar på de sälla jaktmarkerna för blott en femtiolapp hornparet. Makabert nog fick jag en käke på köpet så nu kan man studera lite osteologi i vårat vardagsrum. Oh deer.
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback