Det nya jobbet

Jag pratade med en klok vän igår och suckade frustrerad över de bristande rutiner som råder i familjen och att jag inte hinner med så mycket som jag vill, bloggen bland annat. Hon påpekade att Rom inte byggdes på en dag (ja hon uttryckte sig inte riktigt så men det var kontentan) och det har hon ju såklart rätt i.
 
Jag menar, inte skulle man kräva att den som börjar ett nytt jobb har koll på allt ifrån de olika lunchställena till var kontorsmaterielet finns. Eller vad alla 200 kollegor heter och vem som gör vad på systerbolaget och allt detta efter sex ynka veckor? Ja för det är bara så kort tid sen hon kom till världen våran Boo och jag började mitt nya jobb som mamma.
 
Mobilfoto via Instagram: Littlemissfixit
 
 

Kommentarer
Postat av: moster Eva

Precis...och glöm inte att din nya chef OXÅ är ny på jobbet! Kram

2012-09-19 @ 20:00:20
Postat av: Mia

Härlig bild! Har en liten kille på fem månader och när han var sju veckor hade jag lite rutinpanik, då kändes det ju som att han var "stor nog" för det. Haha! Det dröjde nog tills han var tre månader innan vi började se skymten av rutiner igen :) Men är man rutinfreak så är man ;)

Svar: Oh ow, så länge vet jag inte om jag vill vänta... ;-)
Little Miss Fix It

2012-09-19 @ 20:02:42
URL: http://miauhlin.blogg.se
Postat av: Malin

Och inte blir man fullärd heller. Det dyker liksom upp nya arbetsuppgifter hela tiden!

Svar: Ha-ha, ja det är väl det fina (men jobbiga) i fågelsången!
Little Miss Fix It

2012-09-19 @ 21:16:10
Postat av: Marie

Det blir lättare! Rutinerna kommer så småningom, när de blir lite större och får mer regelbundna sovtider. Men visst är det frustrerande!

Svar: Tack, det känns hoppfullt! :)
Little Miss Fix It

2012-09-21 @ 00:26:33
URL: http://fragaugglan.se
Postat av: Maja

Oh vilket fantastiskt litet pyre :) med häftigaste namnet, Boo, så fräsigt :) Det dröjer inte många veckor förrän du kommer känna dig som värsta koncern VD:n :) det lovar jag dig.

Superfin blogg! //M

Svar: Tack Maja! Haha, ja det är snudd på att man vill lägga till "morsa" i CV't. För det är sannerligen en merit ;-)
Little Miss Fix It

2012-10-09 @ 20:29:05
URL: http://perfectionmakesmeyawn.com
Postat av: Maja

Det tycker jag sannerligen du ska göra! :))

2012-10-10 @ 19:44:34
URL: http://perfectionmakesmeyawn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback