Fredagsmys hela dan

Idag vaknade vi upp och mannen utbrast - Äntligen är det höst! Och jag är beredd att hålla med för visst var det kallare idag, och mer löv på marken...
 
Jag fyllde på tekoppen och gick igenom de senaste veckornas bilder i kameran och oj vad jag har grejer att visa här på bloggen! Men gissa vad som hände då? Laptopen dog. Bara så där. Jag måste verkligen få den till en support för det är ju där jag har bildprogrammen. Så nu sitter jag vid den stationära monstermaskinen som jag har dåligt samvete för att jag aldrig använder, och det är ju bra - att jag använder den nu alltså, inte dåliga samvetet, men som sagt inga bildprogram förutom iPhoto som jag inte är överförtjust i. Så hjälp! Finns det några gratisprogram till Mac som man kan redigera bilder i? Vad använder ni? Usch det blev ju en riktigt tråkig helg helt plötsligt nu när jag äntligen lyckats skapa lite bloggrum i höstrusket.
 
Hur som helst så stannar vi inne idag och myser runt och fixar lite så där halvhjärtat på den där evinnerliga att-göra-listan...Som trappräcket. Äntligen är det på plats och repen är trädda och nu ska knutarna knytas och ändarna brännas. Och när mannen gör det så fixar jag och Boo extra hyllplan till våra nya skåp för allt glas. Fast mest myser vi i sjalen. Fredagsmyser.
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Om du är ute efter nåt lite mer gediget i stil med Photoshop så kan jag rekommendera Gimp, finns även för Mac. Gratis!

Svar: Tack för tipset Marie! Jag har laddat hem det nu men tyvärr inte hunnit lära mig det riktigt... Pust!Måste. verkligen. lämna. in. laptopen. för. support. ;-)
Little Miss Fix It

2012-09-14 @ 19:50:01
URL: http://fragaugglan.se
Postat av: Anna

Fin barnsäng jag skymtar i bakgrunden. Vart har du hittat den?

Svar: Visst är den! Det är ett Blocketfynd från Gotland.
Little Miss Fix It

2012-09-17 @ 19:21:00
URL: http://cirkus107.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback