Innan hon kom (16 månader)

 
Innan hon kom sa jag halsband
innan hon kom kunde jag sova bort en förmiddag
innan hon kom var det du och jag
innan hon kom lagade jag sällan mat på veckorna
innan hon kom tittade jag på kläder i strl S
innan hon kom träffade jag släkten ganska sporadiskt
Innan hon kom läste jag sällan en bok mer än en gång
Innan hon kom kördes ett par maskiner tvätt i veckan
Innan hon kom hade jag aldrig hört min man sjunga
innan hon kom hade jag aldrig tänkt på att ögonbryn ser ut som en måne
innan hon kom var en stor lutad spegel mot en vägg en stor lutad spegel mot en vägg
innan hon kom var nytvättat min favoritdoft
innan hon kom var fötter inte en kroppsdel jag favoriserade
innan hon kom dansade jag till House
innan hon kom letade jag aldrig efter strumpor
innan hon kom satt jag alltid i framsätet på bilen
innan hon kom undrade jag hur mina barn skulle vara
innan hon kom trodde jag att arv och miljö var det mest karaktäriserande
innan hon kom ville jag jobba för att tjäna pengar
innan hon kom fanns ett tomrum i mitt hjärta
 
Nu säger jag ”bamband”, heter det inte det?
Nu längtar jag tills hon vaknar och stunden när vi myser i dubbelsängen
Nu är det vi tre ♥♥♥
Nu är näringsriktiga måltider fem gånger om dagen en självklarhet
Nu handlar jag bara storlek 86/92
Nu har vi en livlig anledning att ses så ofta som möjligt
Nu läser jag sällan en bok mindre än tre gånger i rad
Nu bär allt som är svart ett kletigt minne efter en kvart
Nu njuter jag av allt ifrån Vipp på rumpan affär till Hemma på vår gård
Nu försöker jag att se på världen genom inte bara ett barns ögon utan hennes ögon
Nu är det en dödsfälla. Liksom sladdar, kemikalier, vassa verktyg, suddigum, silkesvantar…
Nu är det den där mjuka, varma nacklukten jag vill ha på burk
Nu är det de sötaste små pussvänligaste sakerna som går i ett par skor
Nu dansar jag till allt av George Riedel
Nu finns det visst inget ställe litet nog att inte gömma en strumpa med ugglor på
Nu är det taxistyle i baksätet som gäller
Nu oroar jag mig över hur jag är som förälder
Nu vet jag att personlighet är något man föds med
Nu vill jag jobba för att kunna vara med mitt barn
Nu ryms knappt alla känslor i ett och samma mammabröst.

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilket UNDERBART inlägg. Kanske snor idén och gör något liknande inom en framtid:)
Stor kram

2013-12-11 @ 06:19:01
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

Lycka! Så fint du skriver. Vänlig hälsning, Karin

2013-12-11 @ 07:33:39
Postat av: Mias Mil

Så fint!!

2013-12-11 @ 09:58:51
URL: http://www.miasmil.se
Postat av: Maria

vilket roligt inlägg :)

2013-12-11 @ 10:35:29
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Annika

Vilket underbart inlägg! Så jättefint!

2013-12-11 @ 11:51:28
URL: http://www.flexinredning.blogspot.com
Postat av: Elin

Lycka!
En tår och ytterligare ett överfullt mammahjärta

2013-12-11 @ 12:41:30
Postat av: Katrin L

Men Åååh!! Förstår precis vad du menar! O min tösabit är bara/redan fyra månader. <3

2013-12-11 @ 22:51:55
Postat av: Frida

Fantastiskt inlägg Sara. Hjärta dig.

2013-12-12 @ 00:43:09
URL: http://www.trendenser.se
Postat av: Ulrika

Det var det finaste (och mest träffande!) inlägg jag någonsin läst! Tack!

2013-12-12 @ 08:17:19
Postat av: Linnea

Mysigt!!

2013-12-12 @ 19:38:20
Postat av: Linnea

Mysigt!!

2013-12-12 @ 19:38:24
Postat av: Lisa

Fint!

2013-12-12 @ 20:27:07
URL: http://pyssellisasblogg.blogspot.com
Postat av: Anna m Ludde o magen

Fina du! Marsipanrosen kan skatta sig lycklig att ha en sån insiktsfull mamma. <3

2013-12-12 @ 21:49:58
URL: http://totti.wordpress.com
Postat av: Anonym

fantastiskt skrivet! kännigenlog många gr!!

2013-12-16 @ 03:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback