Livspussel och lussekatter

Just nu sitter jag på tåget på väg till Älmhult där jag jobbar med ett webprojekt för IKEA fram till jul. Det betyder att jag i några veckor väljer mellan att stanna kvar dagar i sträck och jobba intensivt eller att pendla dagligen och fördela tiden mellan jobb, tågresor och familj (proportioner i fallande ordning). Stannar jag kvar blir jag piggare och fokuserar bättre på jobbet men träffar varken Jesper eller Boo och det sliter något enormt på våra relationer. Helgen går åt till att bryta ihop och komma igen. Det som håller oss flytande är vetskapen att det är en begränsad tid det handlar om. Men det är ändå svårt att inte vara stingslig och inte tjafsa om vem som dammsög sist och vems tur det är att göra en nattflaska välling egentligen...
 
Imorse var vi på inskolningsmöte på dagis, eller förlåt, förskolan. Bläckfisken is the place to be för Marsipanrosen fr. o m februari (är det då vi ska få veta vad alla föräldrar menat med VABruari?) och hon ville absolut inte gå därifrån så det känns redan bra. Mindre bra känns det att jag inte hade en tanke på att bjuda på det där lussefirandet som jag planerade förra året. "Nästa år när Rosen är ett, då ska vi smyga upp tidigt och servera Jesper sång och saffransbullar på sängen". Ärligt talat var det först nu på tåget när jag bet i en halvtorr pressbyråköpt lussekatt och kollade igenom dagens fotoschema på laptopen som det slog mig att det är luciadagen. Som sagt, det blir inte alltid som man tänkt sig, ibland önskar jag att det inte bara var dagisavdelningen som kallades Bläckfisken. Tänk vad mycket jag skulle få gjort om jag hade sex armar till.
 
Happy Friday!

Kommentarer
Postat av: Emma F

Ja, ibland (eller nästan alltid) skulle man önska sig några fler armar och gärna några timmar till på dygnet. Hoppas projektet går snabbt, men är himlarns roligt ändå på något vis under tiden.
Ha en fin fredag!

2013-12-13 @ 14:20:17
URL: http://emmafahlstedt.se/blogg
Postat av: Lina

Känner igen det där med önskan om bläckfiskarmar. Och minns det där med nattvälling. För att inte tala om Vabruari. Men du, de blir större och Vabruari blir vårkänslor och en helt vanlig februari. Med sportlov i skidbacken. Och vällingen byts ut till hela nätters sömn. Och det går fort, jag lovar. Kram o lycka till på IKEA! Låter spännande.

2013-12-13 @ 14:23:50
URL: http://www.rumochrabalder.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Min dotter har oxå gått på Bläckfisken, nu är hon Pigghaj och snart blir sonen en Bläckfisk istället. Jag undrar oxå när jag ska bli en, att vänta barn nummer tre känns som att vara en bit på vägen...

2013-12-13 @ 22:12:27
Postat av: Anonym

Håll ut för fan!

2013-12-15 @ 23:01:27
Postat av: jennie

Tänk ändå vad snabbt tiden går, snart är det jul och då får ni vara tillsammans och tjafsa om dammsugning och nattvälling face to face istället för över skype… :-) Jag tycker att det är härligt att du följer dina drömmar men även vågar tala om att alla drömmar inte alltid passar ihop tidsmässigt. Jag börjar jobba i februari efter ett års föräldraledighet, det ska bli spännande och lite läskigt att se hur lite tid jag kommer att ha till allt jag vill hinna med…
Tack för en fin blogg och god jul till hela lilla familjen!

2013-12-17 @ 14:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback