Att mota olle i grind och packa för en polarexpedition

Tittar man igenom senaste veckans instagrambilder (littlemissfixit) så speglar det en ganska ensidig tillvaro med Marsipanrosen och mat för hela slanten. Ongen har haft feber och en dunderförkylning, samtidigt som vi kör Matkasse för tredje veckan, mannen laddar upp för ett vasalopp och vi packar för en tiodagarsresa. Ja alla med grundläggande kunskaper i geografi vet ju att den där kungen skidade mellan två orter i Dalarna men om man tittar till vår packning så skulle man lätt kunna tro att det rör sig om en polarexpedition. Minst.
 
Det på bilden är det lilla. Lägg till skidutrustning för två vuxna (både längd och alpint), vallaställ, babypulka, vagn, resesäng, en småbåtshamn och en chiffonjé... Okej, inte de två sista sakerna men jag skulle inte bli förvånad om det var något liknande jag försöker pressa in i lastutrymmet imorgon.
 
Så här käkas det vitaminer och saneras leksaker tjugofyrasju. För jag har bestämt mig för att den där halsen som känts tjock i ett par dagar minsann ska motas i grind, det räcker så bra att nattsömnen är under all kritik för tillfället och att det krävs andragradsekvationer för att räkna ut hur vi ska få in all packning i bilen. Efter en sån här period när det blivit att allt jag tycker är extra roligt fått stå tillbaka för att bara få vardagen att flyta känns det än mer viktigt med pepp och när den här bacill- och skidhelvetesskiten (excusez mon mauvais français) är över då ska jag ta mig tusan ta det där vykortet på orden!
 
Foto: Sara Zetterström, little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Karodie

Wohoo! Tänker minsann se till att ta tillfället i akt att klämma och känna på den däringa rosen när det bär av norrut! Bara så ni vet;)
Och hett tips för att mota bort Olle: ColdZyme. Googla på det. Eller köp direkt.
Puss och kram

2013-02-26 @ 14:47:58
Postat av: Ulrika

Blir det vasaloppsåkning igen alltså, bra jobbat Jesper!
Hr ni vägarna förbi Falun så vet du att ni är hjärtligt välkomna oavsett om det bara är fem minuter eller en hel natt! Vill ju så gärna träffa Boo, och er också förstås! Och Tea älskar bebisar så hon skulle bli överlycklig:-)
Puss och kram på er alla!

2013-02-26 @ 20:07:33
Postat av: Anna m Ludde

Av någon anledning så kan jag inte kommentera hos dig från mobilen, men jag är här inne och kikar jämt, bara så du vet. :)

Hoppas ni tillfrisknar snabbt! Kram

2013-03-02 @ 13:13:55
URL: http://annatotti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback