Lite Lena Ph över det hela

Marsipanrosen sover och jag borde göra detsamma, men med denna nyvunna egentid är det svårt att låta bli bloggen så här kommer lite inspiration för små fashionistor.
 
Under ett snabbt besök på H&M i förra veckan fick jag nämligen syn på en hiskelig kjol som hängde längst ut på ett rea-ställ, direkt såg jag en annan bild framför mig och den fick följa med hem. En kort session med symaskinen senare fanns det en fix färdig marsipanros-kreation. Av lite tyg som blev över knöt jag en slarvig rosett på ett hårband och voila så hade hon platsat i vilken melodifestival som helst. Inte nog med den överhängande risken att ongen kommer prata på bredaste småländska, hon kommer dessutom kunna säga: -Mamma syr mina egna kläder.
 
Före/efter:
 


Foto: Sara Zetterström, little miss fix it
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilken kreativitet! Härligt!!

Svar: Jag hade verkligen aldrig satt på mig den kjolen, men tyckte det blev coola braxer till ongen. Ibland är det lätt att se möjligheterna :)
Little Miss Fix It

2013-02-12 @ 07:42:25
Postat av: Natalie

Jättesnyggt! Inspirerande :) Hade du ett mönster eller gick du på känsla?

Svar: Tack Natalie. Jag hade inget mönster men mätte på ett annat par byxor så att grenen blev tillräckligt lång för blöjrumpan och sen freestajlade jag ;)
Little Miss Fix It

2013-02-12 @ 08:54:19
Postat av: Josefin

Så fint! Gillar verkligen alla dina diy-tips, hälsningar en inredningsintresserad mammaledig med en 4-månaders tjej :)

2013-02-12 @ 09:47:34
Postat av: Anna

Oj, vad du är duktig! :D Och vilken söt unge du har! :D

Svar: Oj, tack! Och tack! ;)
Little Miss Fix It

2013-02-12 @ 19:02:58
Postat av: malin björling

åh den blev ju för härlig din kreation, känns som lite bebisglamour med spets och rosett, tjoho !

Svar: Tack sötaste du!!
Little Miss Fix It

2013-02-12 @ 22:53:24
URL: http://cherries-malina.blogspot.com
Postat av: Frida

Åh så fint! Du är grym med symaskinen.

2013-02-13 @ 21:07:04
URL: http://www.trendenser.se
Postat av: Helena

Vad fräcka byxor och rosett hon fick! :)

2013-02-13 @ 23:53:33
URL: http://aragornsfru.blogg.se
Postat av: Mawlejns photos

Jösses så fiffigt! Så ska jag också göra när jag blir mamma :)

2013-03-25 @ 09:42:46
URL: http://wuddlesnookumhead.blogg.se/
Postat av: Malin -Mamma och Änglamamma

Men så duktig du är! :) Snyggt det blev!

Svar: Åh, tack, vad kul att du kikar och kommenterar i arkivet!
Little Miss Fix It

2014-02-12 @ 15:28:52
URL: http://josefinaelma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback