Att förgöra världen eller inte

 
Alltså, vad jobbigt det är. När man inte kan bestämma sig. Jag hittade nämligen en jättefin jordglob av glas, fungerande och med snygg fot. Tre kriterier som oftast inte brukar sammanfalla på samma jordglob. När jag dessutom lyckades pruta ner den till ett rimligt pris fick den följa med hem för att jag tänkte göra en snygg globlampa av den så som Marie gjorde och Trendenser tipsade om i fjol. Men, den är liksom för fin. Tjusiga färger och världen ser ut som förr i tiden med Jugoslavien, Sovjet och hela baletten (nu menar jag inte att världen var bättre förr så läs inte in något politiskt i detta, oh no) och vem är jag att förgöra världen liksom och strippa glob Nr. 951002? Vad skulle ni göra, go Vilhelm Erövraren eller mysbelysa?
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It, lilla bilden u t hö: Frida Ramstedt, Trendenser.se

Kommentarer
Postat av: Ellendellen

Behåll, behåll, behåll :) Finns det någe vackrare sken än från en gammal jordglob?
kram

2013-01-11 @ 10:34:48
Postat av: Tesse

Behåll världen =)

2013-01-11 @ 11:43:36
Postat av: Jessica

Behåll! Önskar att jordgloben från när jag var liten fanns kvar, då skulle jag lätt mysbelysa med den. :)

2013-01-11 @ 11:46:13
Postat av: Anonym

Behåll världen. Inget att fundera p :)

2013-01-11 @ 13:00:58
Postat av: Ikke

Absolut behåll, utan tvekan!

2013-01-11 @ 15:30:02
Postat av: cissela_c

Jag är revolten!
Skala av världen!
Jag har letat som en tok efter en perfekt jordglob att skala av men inte hittat ngn :(

2013-01-11 @ 22:54:37
Postat av: Frida

För allt i världen behåll världen. Jag letar mig gråhårig efter en sån!

2013-01-12 @ 01:18:25
Postat av: Camilla

Behåll världen! Jag har en exakt likadan och jag är så nöjd med hur den mysbelyser mitt hem.

2013-01-12 @ 14:02:43
Postat av: Ingalill Elfgren

Jag tycker nog också att du ska spara den, du kan ju alltid hålla utkik efter ytterligare en och om du hittar nån göra om den isf! Men det var en väldigt rolig idé!!

2013-01-12 @ 15:09:36
URL: http://spunkygecko.blogg.se/
Postat av: Catrin

Jag har precis skalat av min jordglob! Har dock kvar att ta bort limmet under! Fick också ide'n från Trendenser.se. Det kommer bli så bra!

2013-01-13 @ 15:55:29
URL: http://www.svinghammarlife.blogg.se
Postat av: .charlotta

Visst är det svårt. Har själv varit i valet och kvalet då min älskade mormor har berikat mitt liv geneom att ge mig en jordglod med alla tre kriterier uppfyllda i gåva. Älskar den så och blev ju inte lite sugen när Frida/trendenser inspirerade till möjligheterna, men nej den står än och ger oss sitt underbara och dova sken med världen i behåll.
Hittade en i glas på en udda loppis i Småland i sommras men vid närmare titt var den tyvärr sprucken, annars hade den fått agera utan världen åt oss :)

2013-01-15 @ 21:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback