Femminutersmetoden

Mannen:
-Du, har vi några planer för helgen?
Jag: -Ja, vi ska ju till Kalle & Lisa på middag på lördag och på söndag är det korvgrillning med föräldragruppen och dessutom vore det bra om vi tömde bilen eftersom den ska på service på tisdag.
...
5 min senare
Mannen: -Du-u... Hade vi några planer för helgen?

Marsipanrosen:
22.05 snutta, ev amma lite, på höger mattant
22.10 åla runt i sängen, gräva in tårna i mammans lår alt. postgraviditetsdegen på magen
22.15 snutta, definitivt bara snutta lite på vänster mattant
22.20 smacka belåtet m tungan, göra sig 1,60 på bredden så att ingen annan riktigt får plats i sängen, vrida på huvudet och prins-John:a höger mattant (i tecknade Robin Hood, ni vet, när han luftsnuttar efter tummen)
...
02.35 ilsket uttrycka missnöje över att mamman parerade ett ryggskott genom att vrida sig 27grader till ryggläge
02.40 snutta, definitivt bara snutta lite på vänster mattant...
...
05.05 bli buren till sin säng
05.10 snutta, definitivt bara snutta lite på höger mattant, efter att övertydligt uttryckt undernäringen som genast infann sig i den egna sängenMamm

Mamman:
Det var något jag skulle göra..?
(???) tankarna ömsom Phoebe-joggar och ömsom krigar som myrorna mellan sändningarna på åttiotalets SVT (samtidigt som bebisen hindras från att städa under badkaret med tungan och veckans storhandlingsnota skrivs)
5 min senare...
Just ja, torka mig.

Kommentarer
Postat av: Malin

HAHAHAHAHA... Livet som småbarnsmamma i ett nötskal!

2013-01-31 @ 11:20:47
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Din man verkar lika disträ som jag :P

2013-01-31 @ 13:02:14
URL: http://madelein.se/
Postat av: Jenny

Igenkänningsfaktorn är hög....same here!

2013-01-31 @ 18:19:10
Postat av: Katarina

Fniss, du måste ha googlat på fel femminutersmetod ;)

2013-01-31 @ 19:22:40
URL: http://www.minimini.se
Postat av: 2-barns-mamman

Haha!
Så sant, så sant! Vet inte vilken fem-minutare som är värst... :-)

2013-01-31 @ 23:54:34
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback