Med iPhonen som barnvakt

Lördagkväll, fyrtioårsfest, släkten 30+mil bort. Men när kalaset är hos grannen gör det inte så mycket, särskilt inte med dagens teknik. Jag gick hem och nattade Marsipanrosen efter en timme, pyjamas, saga och välling. Mannens iPhone i sovrummet och min nära till hands blir tillsammans med appen BabyMon (en svensk app, har ägnat 5 min åt att leta efter länk utan resultat tyvärr) en ypperlig barnvakt. När Marsipanrosen ger ifrån sig ett ljud så ringer mannens mobil upp min telefon och vi har direktkontakt med barnkammaren. Sovljud, gråt eller ett helt normalt nattligt snack, inget passerar. För säkerhets skull går vi ändå hem med jämna mellanrum, men som sagt, barnvakten sköter sig exemplariskt.
 
Något annat som sköter sig exemplariskt är min klänning från H&M's Conscious-kollektion. Det var kärlek vid första ögonkastet och när jag nu bär den för första gången känner jag mig precis så sval och lättsam som den så flörtigt förförde mig i skyltfönstret den där snöiga vårdagen.
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom i Spanien

Yay! Låter som en jättebra app! Och snygg klänning.

Svar: Ja, kanske hade jag inte litat på den hundra om det inte vore för att jag befann mig i dörren bredvid, men den funkade fint under kvällen. Tackar, den gillades!
Little Miss Fix It

2013-06-01 @ 23:29:27
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: michaela ♥

den appen har vi med. toppen!

Svar: Ja, fiffig värre!
Little Miss Fix It

2013-06-02 @ 06:41:40
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Tove

Samma app hittades här, den är grym! Sju spänn för barnvakt när som helst liksom?!

Svar: Ha-ha, ja billigare lär det inte bli och inte smular den ner i soffan heller ;)
Little Miss Fix It

2013-06-02 @ 09:34:16
URL: http://soderskogen.wordpress.com
Postat av: moster Eva

Hej söta Sara! Kan man få se klänningen PÅ istället... galgen gör den inte precis rättvis. Kram

Svar: Hallå kära moster Eva. Tycker annars att galgen och jag är lite lika, jag har bara mer kött på benen... ;)
Little Miss Fix It

2013-06-02 @ 10:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback