Instagram i Vasas fotspår

Den totala tystnaden som rått senaste veckan här på bloggen kommer sig av att jag och Marsipanrosen hejat fram mannen i Vasas fotspår. Ja på den där nio mil långa plågan som nästan 16 000 dårar väljer att betala pengar för att ta sig mellan Sälen och Mora med skidor på fötterna. Kanske lät jag lite bitter men det berodde nog mest på att jag hade sovit dåligt (snarare än att vara en dåligt stöttande fru ehhrrrmm). Inte för att vi sovit så mycket bättre under detta sociala experiment där vi tryckte in åtta vuxna (varav fyra var mer eller mindre hispiga p g a ovan nämnda skidlopp) och tre barn under två år i samma stuga. För att inte tala om kvällen innan loppet då det bjöds på kolhydratuppladdning till 17 vuxna på Lappkastvägen.
 
Men fantastiskt väder har vi haft och väldigt mysigt har det varit mitt i experimentet. Här kommer vår vecka i bilder från Instagram (littlemissfixit). Egentligen skulle jag publicera detta inlägg igår men lagom när det var dags så vaknade vår lilla ros (för sjuttioelftegången men just nu heligt förbannad för att mattanterna inte hade nattöppet). En vacker dag ska jag skriva om den taggiga baksidan av livet med en Marsipanros, men det glöms så lätt bort så här på morgonen när man möter de allra piggaste blå ögonen och ett tandlöst leende som går från öra till öra på andra sidan av kudden.
 
1. Att packa för tre är som att spela Tetris i verkligheten. Pulka, resesäng, barnstol, barnvagn... Och då hade vi ändå skidorna på taket. 2. Utsikten från stugan lockade till tidiga mornar i backen 3. När Jesper och de andra grabbarna skidade de nio milen satt vi hemma i tv-soffan och följde spektaklet, och Marsipanrosen har tränat krypteknik varje vaken stund på golvet 4. En dag lagade vi kolbulle över öppen eld i ett vindskydd 5. I ena värmestugan fanns det designklassiker från golv till tak, både Panton-stolar och Bumlingar. 6. Vi gick på tur och spädisarna sov som små grisar i fjällpulkan 7. Sådan mor sådan dotter 8. Veckans skräll var när Jesper och jag hade barnvakt för första gången på sju månader och tillbringade en förmiddag i skidbacken med avslutande dejt i toppstugan. Ovärderligt och väldigt romantiskt. Ja ni ser ju hur glada vi ser ut! ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Det ser väldigt mysigt ut. Och jag är sjukt impad av Jeppes insats i spåret. 9 mil!

2013-03-07 @ 09:59:05
URL: http://www.trendenser.se
Postat av: Fru F

Fniss, lite skönt att komma hem och sova i egen säng igen då kan jag tänka mig.

2013-03-07 @ 21:04:03
URL: http://www.minimini.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback