En alternativ jul

Idag har jag kört ett propping-race värt namnet. Propping är alltså produkter/prylar man samlar ihop inför en styling. På måndag ska jag upp till Stockholm och göra en julskyltning och eftersom det är 42 mil enkel väg kan inget riktigt lämnas åt slumpen. Om det inte råkar vara något som kan fixas på några hundra meters radie förstås. De senaste månaderna har handlat så mycket om företagande, nätverkande och sälj för min del så därför känns detta fysiskt greppbara jobb som ett riktigt vattenhål. Snart får jag "do my magic". Inspirationen har varit en alternativ jul i tidens strömningar: dova färger, lite milda pasteller, grått. Och skinn och koppar som tongivande material. Att packa bilen kommer bli en tetrismatch utan dess like och ska helst rymma både brädor, färg, propping, grenar modell större samt man & barn. Helst. Vi får se hur det blir det där med familjen, men ska det vara så himla noga då.
 
Lyssnade förresten på en inspirationsföreläsning mitt i alltihop idag. Emy Blixt, grundaren av Swedish Hasbeens ni vet, smittade verkligen av sig med sin framgångssaga så jag fick lite extra energi så det får bli dagens tips: lyssna på människor som gjort något ovanligt och låt dig inspireras! Nåväl, det där kom ut lite fel eftersom jag inte alls gör en ovanlig skyltning utan en högst relevant, bara inte så röd/grön kanske. Här är en av inspirationsbilderna som givit mig bränsle på vägen. Jag kan visa mer av både slutresultat och resans gång i nästa vecka om ni vill?
 
Foto: Juldekoration av koppar via Etsy
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

du vet att vi VILL

2013-11-14 @ 23:44:03
Postat av: Hildur - fixa&dona

Såklart jag vill se! Heja dig!

2013-11-15 @ 01:02:47
URL: http://www.fixaodona.se
Postat av: Fia

Klart vi vill se! Ha en trevlig helg och hoppas att familjen fick följa med :)
Blir ni te/kaffesugna på vägen ner sväng förbi Linköping/Grebo om ni vill!
Kram

Svar: Haha, jodå pressade in dem också ;) Tar gärna en reincheck på den inbjudan, vill ju se er/huset snart! Kram-kram
Little Miss Fix It

2013-11-15 @ 05:22:31
URL: http://fiaalmgren.com
Postat av: Emma F

Klart du måste visa, jättespännande ju. Och inspirationsbilden var bara hur snygg som helst så det kan knappast bli annat än bra!!

2013-11-15 @ 09:11:54
URL: http://emmafahlstedt.se/blogg
Postat av: Sandra

Ja, ja, ja!! Behöver massor med julinspiration!

2013-11-15 @ 10:29:41
Postat av: anna m ludde o magen

Kul att se! Vill ju veta vart så man kan se IRL!

Svar: Sätt dig i baren på Sturehof så har du nog full översikt ;)
Little Miss Fix It

2013-11-15 @ 19:33:03
URL: http://totti.wordpress.com
Postat av: Ekomorsan

klart vi vill!

Svar: Kul! Nu ligger det ute. :)
Little Miss Fix It

2013-11-15 @ 22:16:37
URL: http://www.ekomorsan.com
Postat av: Anonym

hur fan gick det?

Svar: Ja, bitvis svor jag också men till slut blev det bra ;)
Little Miss Fix It

2013-11-18 @ 22:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback