Lite bloggkärlek

Trots att jag bor i en stad modell mindre så hade jag ingen koll på donnan som i andra änden av stan bloggar och numera frilansar precis som jag. Därför blev jag extra förtjust när hon för ett par månader sedan frågade om vi skulle ses över en lunch. Det gjorde vi, och hon började dejten med att sånär köra ihjäl oss båda i en vänstersväng. Kanske borde jag blivit avskräckt men är det inte i sånna dära nära-döden-upplevelser man liksom blir soulmates?! I alla fall på film.
 
Hur som helst tillbringade vi varje dag på den där starta-eget-kursen i oktober tillsammans och nu när den är över och vi båda har fullt upp känns det lite tomt, därför är jag lite extra glad idag att vi ska ses ikväll. Under en föreläsning om sökmotoroptimering och sånt. Är det inte kärlek så säg! Medan vi lär oss om Google kan ju ni spana in hennes blogg, den är himla härlig nämligen. Klicka bara på bilden.
 
Foto: Bilder lånade av Madeleine Petersson, Bonjour Vintage
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Sara!
Jag är så nyfiken över var du hittar alla "starta företag" kurser.
Jag står själv i startgroparna och varit på dagskurser här och där. Du verkar ha varit på någon som varade längre. Vem höll i den kursen? Blev även nyfiken på den du pratar om i detta inlägget om sökoptimering.

Lycka till med ditt företagande!
//Jenny

Svar: Hej Jenny!Nu vet ju inte jag var du bor men jag har fördelen att bo i företagarvänliga Kalmar. Här finns Nyföretagarcentrum, Science Park, Almi, Regionförbundet m fl, dessutom Drivhuset och Business Lab genom universitetet. Jag har genom min tidigare arbetsgivare även tillgång till Trygghetsrådet.

Ett hett tips när man går i starta eget tankar, är att ringa kommunens företagslots ex. och fråga om denna känner till några bra organisationer för färskingar. Fyraveckorskursen jag gick i oktober var via Arbetsförmedlingen och hölls av ett utbildningsbolag. Föreläsningarna jag går ett par kvällar i veckan hålls av Almi och den om SEO var genom Kalmar Science Park.

Hoppas detta var till någon hjälp och stort lycka till!!
Little Miss Fix It

2013-11-06 @ 22:03:15
Postat av: lendo

Vad kul, hon har en väldigt bra blogg, nästan lika bra som din

2013-11-07 @ 15:05:17
URL: http://lendo.webblogg.se/
Postat av: Madeleine

Amen åh så himla fint Sara! Jag gillar dig skarpt, och det har jag gjort ända från första början!

Svar: <3
Little Miss Fix It

2013-11-09 @ 11:24:03
URL: http://www.bonjourvintage.se
Postat av: Jenny

Hej Sara!
Tack för svar! Jag hade oturen att arbetsförmedlingen ändrat sina regler lagom till jag satte min fot där. Typiskt! Har svårt att förstå att de inte satsar på de som har driv, engagemang och viljan. Men, men. Det är en annan fråga. Jag har gått lite kurser via tillväxtverket och Skatteverket. Nu i veckan hittade jag faktiskt ett seminarium i digital marknadsföring. Det ska bli spännande och förhoppningsvis lärorikt!
Tyckte du att utbildningen arbetsförmedlingen erbjöd var lärorik?

Jag vill också passa på och tacka för en väldigt mysig blogg! Jag hittade hit när jag var mammaledig med mitt troll som nu är 21mån. Oj, vad tiden går!

Lycka till med dina planer!
//Jenny

2013-11-12 @ 08:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback