De första vingliga stegen

Idag är det, precis som igår förvisso, den första dagen på resten av mitt liv. Idag tar jag de första vingliga stegen under eget regi. Bara det är ju lika nervkittlande och skrämmande som fågelfritt och härligt. Hur är jag som chef liksom? Är jag en sån där snäll och smått konflikträdd som försöker göra alla viljor till lags eller är jag en himla slavdrivare? Den sista veckan som anställd gick i ett rasande tempo där jag inredde kök, avslutade allt pågående, lämnade tillbaka det som jag haft till låns (mitt personalkort om än motvilligt, det kändes faktiskt som mitt efter över sex år tillsammans) kramade arbetskamrater, blev avtackad och fick betyg för att till slut segla hem med ett stort leende och dito blomsterkvast.
 
Här står blommorna fortfarande i all sin prakt och så här efter lunch svämmar jag över i att göra listor och funderingar (Hjälp! Har jag gjort rätt, vilken vettig människa lämnar en anställning frivilligt?!). Som tur är känns valet självklart i hjärtat och jag har flera vänner som trampat den här stigen före mig och kommer med råd och glada tillrop. Heja mig!
 
Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhåå så spännande! Tipsa gärna om hur du går tillväga :) Och så vill jag se mera av barnrummet också! ;)

Svar: Står också på min to do list... ;)
Little Miss Fix It

2013-09-02 @ 13:40:59
Postat av: Katarina

Ja, heja, heja dig! Kommet gå kanon! :D

Svar: Tack gulle!
Little Miss Fix It

2013-09-02 @ 14:51:10
URL: http://www.hotmail.com
Postat av: Malin G

Detta kommer du att fixa galant Sara!

2013-09-02 @ 17:07:28
Postat av: Lisa

Heja dig!

Svar: Tack :)
Little Miss Fix It

2013-09-02 @ 20:42:27
URL: http://pyssellisasblogg.blogspot.com
Postat av: Fröken Enbom

Så grymt modigt! Stora lycksparkar och massa heja från mig! Kram/Hanna

Svar: Wihuuu, tack fina Hanna!!Kram
Little Miss Fix It

2013-09-02 @ 20:49:44
Postat av: Hanna

Heja heja!! Jag tror verkligen att du har gjort rätt! Jag känner få som är så driftiga och kreativa som du!! Massa lyckokramar!

Svar: Åh, blir alldeles rörd, tack Hanna!! :-*
Little Miss Fix It

2013-09-02 @ 21:42:34
Postat av: J/W

Kommer sakna dig käraste Vän, hur mycket som helst. Bäst vore om du, Jesper och Boo flyttade till Växjö. Say no more.

Svar: Njaa, tror du inte att det vore ännu bättre om du och O kom till östkusten istället för regnhålan?! ;)
Little Miss Fix It

2013-09-03 @ 08:57:48
URL: http://www.jennywik.blogspot.com.au/
Postat av: moster Eva

Snyggt jobbat, Sara! och modigt! Lycka till! Kram

Svar: Tack mostra mi!! :)
Little Miss Fix It

2013-09-03 @ 20:55:25
Postat av: Marte

Har varit en lång och litt konstig vecka! Men du är ju verkligen i gång ser jag, topp, stå på! :-D

Svar: Konstig är bara förnamnet. Heven and hell... Nu kör vi så det ryker vännen!
Little Miss Fix It

2013-09-04 @ 15:52:51
URL: http://marte-meeee.blogspot.se/
Postat av: Big Sis

Som den slaviska följare jag är av alla dina projekt och din vardag, där stoltheten gång på gång bubblar över i bröstet över att min lillasyster ror i hamn det ena jobbet/projektet efter det andra gör att jag inte tvivlar en sekund på den egna regin. Snarare vet jag att det kommer ge dig utrymme att utvecklas, motiveras och växa till den otroligt skickliga entreprenör du faktiskt är. Lite ängslighet är bara bra för egenföretagandet som trots allt ställer höga krav på "chefen". Jag önskar dig all lycka och är övertygad om att du ror även detta i hamn. Du har så mycket att bidra med!
Jag är grymt stolt över dig ska du veta <3
Kram

Svar: Du fick mig alldeles tåris stora M.Puss. Och tack!
Little Miss Fix It

2013-09-04 @ 21:27:02
Postat av: Lina

Stort lycka till!

Svar: Tack fina du!!
Little Miss Fix It

2013-09-05 @ 10:16:42
URL: http://desperatedesigners.blogspot.it/
Postat av: Alex

Du kommer att fixa det här med att driva "eget" alldeles utmärkt Sara! Du har energin, passionen och det där "extra" som inte går att beskriva, för att det ska bli en lyckad kompott! IKEA finns alltid kvar och med öppna armar för en energiknippe som dig! Du har gjort rätt! Lycka till! Stora kramar från Alex, din fd fd jobb-mate!

Svar: Åh Alex, de här orden stoppar jag direkt i asken för dagar med sviktande självförtroende!Kramkramkram!
Little Miss Fix It

2013-09-06 @ 15:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback