Gotland har balsamerat min själ

Så, hemma igen efter underbara dagar på ön som för evigt har en speciell plats i mitt hjärta, Gotland. Fortfarande, sex år sedan jag lämnade 621 40 som riktnummer, så känns det väldigt mycket som hemma. Med mig därifrån har jag högsommarvärme, kalkbrottsbad, ljuvligaste middagar direkt från grillen, nakenbad i havet, orienteringslöpning (oh well, långt ifrån gamla takter men det var klubbkompisarna som var det viktiga), kattungskel (som små dunbollar med fyra ben!) och härligt häng med Marsipanrosens gudfar (och fru). Kameran låg mest orörd men huvudet och hjärtat är fullt av ovärderliga minnen att spara rakt ner i arkivet och ta fram vid mörka eftermiddagar då snöslasket går till fotknölarna...
 
7 september, 26°C, vem hade anat?
 
Annars är det nu åter arbetsvecka, och idag hörde en ev. kund av sig angående ett riktigt roligt inredningsuppdrag. Möte på måndag, håll tummarna.
 
Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback