Triss i svartvitt

Igår var det tyst här på bloggen för jag flyttade så smått in i mitt hemmakontor. Ni som följer mig på Instagram (@littlemissfixit) har ju även sett min promenad längs randen av bli komplett från vettet med en tapet som verkade vara stört omöjligt övermålningsbar. Men nu, acceptans och ljuv musik. Och rimligt vita väggar. Mamma, ja Marsipanrosens mormor (snacka om att man blir satt på bänken och ur fokus så fort man klämmer ut en liten onge), kom igår och stannar några dagar. Nu är de ute på promenad och ikväll ska Jesper & jag hålla gemensam middag hos ett par kompisar, vi blir ett stort gäng för att fira ett födelsedagsbarn trettioplus, utan att bekymra oss om vem som kör egentligen och att vi måste jonglera ett sovande barn mellan förrätt och huvudrätt. Är det detta som folk med släkten inom armlängs avstånd pratar om som avlastning? Inte för att det är så himla jobbigt att få hjälp med disken eller att sitta och läsa en saga (Knacka på!, tips tips!) men ibland är det skönt att bara få fixa en dessert alldeles själv, i lugn och ro. Trevlig helg!
 
Foto: Lisen Hedberg, Sara Zetterström & Jesper Zetterström, Little miss fix it
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Här kommer ett "tips,tips" till....böckerna med Bu och Bä av Olof och Lena Landström! Ni kommer att älska de små otroligt fint ritade fåren. Titta bara på de små spinkiga benen! Man bara måste älska figurerna!! Vi hade så roligt den terminen, vi hade böckerna som tema på min avdelning. :) Kram Lotta

Svar: Tack för tipset Lotta! Har läst någon någon gång men måste definitivt spana in närmare nu när sagor är vardag. :)Kramkram
Little Miss Fix It

2013-09-24 @ 14:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback