Blå köksdrömmar

Ursäkta bloggtystnaden här i början av veckan, jag har så gott som dynget runt jobbat och plåtat hemma hos i dagarna två. Nu är det återigen Älmhult som gäller för några dagars jobb för IKEA. I övrigt, ja det är mycket som snurrar nu.
 
Med mindre än fem veckor till vi får nycklarna till huset går huvudet liksom i spinn. "Om man gör ett tvådelat köksbord som löper in i vardagsrummet då kan vi typ rymma hur många gäster som helst" eller "en kaklad halvvägg skulle kunna dela av vardagsrummet fint och fler möjligheter att möblera kring" och självklart går inte dessa båda idéer att kombinera. Som sagt, i spinn. Köket har inte så många år på nacken och pryds av en rejäl bänkskiva i diabas (svart granit). Sånt köstar, och är mycket praktiskt vid matlagning och rengöring, däremot blir det väldigt mörkt och tungt när man som jag drömmer om ett mustigt kök i djupaste blått (det är ju mitt nya svarta).
 
Jag träffade ju flera gamla godingar när jag var i Göteborg häromsisten och Daniella och jag och pratade hus (vad annars, hade just sealed the deal) vid ett tillfälle och jag beskrev mina köksdrömmar i blått. Du skojar utbrast hon på sjungande skånska, det visade sig att vi kärat ner oss i samma mäklarkök, och hon berättade att luckorna så gott som var inlämnade till omlack, hon skulle bara få med mannen på det blå tåget så att säga. Det verkar onekligen gått vägen för jag såg precis en bild med de blå luckorna, nu i hennes kök. Dra mig baklänges och rulla mig i sidled! S å - h i m l a - s n y g g t! Okej lady, gimme the secret weapon (jag har några veckor på mig att övertyga Jesper). Men den himlarns graniten då... Gaaahh.
 
Kom och köp!
 
Foto: 1. via Entrance, 2. via Hem 3. via Daniella Witte

Kommentarer
Postat av: jennie

Väldigt fin blå färg, kul med något annorlunda också. Men du, fem veckors av subtila hintar om det där blå köket och du har snart Jesper med på tåget! Min man är en principfast nejsägare vid första diskussionen oavsett vad det gäller (ja, det är ungefär så charmigt som det låter…), men när man håller ämnet levande och liksom arbetar in idén man har, då brukar det till slut gå vägen och han häver ur sig ett ja och då jävlar är jag inte sen att agera! Haha, rub it in bara, de blå luckorna så ska du nog se att det löser sig. :-)
Så jäkla spännande att det snart är dags!
Kram!

2014-11-19 @ 21:50:03
Postat av: jennie

Förresten, jag tänkte på dig idag när jag gick loss på TGR för att köpa en pyssellåda + innehåll till en 4-åring jag känner! :-)

2014-11-19 @ 21:51:07
Postat av: Josefin

Oerhört snygg färg, kommer nog bli den nya 'grågrön' :) Den går rakt ner i min inspirationsmapp till nya huset vi är på jakt efter...

2014-11-19 @ 22:37:43
Postat av: Camilla

Hej!

Snygg färg till köket! Det måste ju gå att sälja granitskivan/orna för en hyfsad peng ändå, tror du inte?
Hoppas det löser sig!

2014-11-20 @ 22:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback