Designproduktion som känns nära och en önskepall

I pausen mellan köksmåleri som prioriterades och rensning av klädkammaren upptäckte jag ett nytt varumärke. Hem. Det som fick mig att fastna i det ständiga flödet av produktnyheter och lanseringar var att Petrus Palmér från Form Us With Love är Creative Director. FUWL föddes under ursprungliga designertrions sista år på Designprogrammet i Pukeberg, mitt första, så naturligtvis är det lättare för mig att relatera till det jag kan placera personer bakom, personer som jag en gång delade en vardag med och såg ett företag gro.
 
Nyfiket scrollade jag igenom hemsidan och fastnade särskilt för en pall som genast hamnade på villhöver-listan (dessutom fotad till vacker blå fond, blått är mitt nya svarta). Pallen Pal skulle bli fin som både nattduksbord och extraplatser i nya huset. Förutom möblerna som säljs har Hem ett custom made-sortiment där man kan anpassa mått efter egna behov. Inget nytt, men det fina i kråksången är att det känns som prislappen inte är på tappa-andan-nivå utan lätt placerar sig i mellansegmentet av design, som oftast domineras av stora företag. Min matematik säger; småskalig prouktion och/eller kända varumärken=kostsamt medan möbeljättar och/eller etiskt tvivelaktig produktion=lågpris. Hem känns som de hittat ett segment mitt emellan och det är välkommet tycker jag!
 
Hur fungerar du, vad ger dig förtroende i val av produkter?
 
Foto: pressbild från hem.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback