Lejongul sammet kan också vara spilld mjölk

I två veckor. Så länge har jag luftmöblerat Hundraåringen, förklarat förträffligheten, sålt in och övertygat Jesper, allt medan jag smått förälskat tittat på bilderna innan läggdags varje kväll. Kanske min längsta insäljningsprocess någonsin men så är ju inte en lejongul bäddsoffa i plysch någon dussinprodukt heller, och trots min egen totala ögonblicksförälskelse så förstår jag att inte alla svärmar som jag. Särskilt inte eftersom den var obudad i fjorton dar på Lauritz.com. Slutligen "Okej då" om än med bisatsen: "men du fixar frakt och förvaring innan flytten själv."
 
Så stod jag där med kycklinglåren fräsande i pannan, auktionstiden närmade sig sitt slut och förvisso skötte sig den ölkokta sjömanspotatisen så gott som själv men Jesper var inte inte hemma och tvåårstrotset visste liksom ingen hejd. Och precis då blev auktionssajten precis lika trotsig och mina förbrila försök att uppdatera, att t o m skapa ett nytt konto i slutminutrarna gick om intet och jag fick se mig besegrad. Både i mammarollen och av klubbslaget på en prislapp så gott som gratis. Medan kycklingen svettades och Marsipanrosen tömde en halv flaska diskmedel i den redan rena Margretheskålen så grät jag en skvätt. Ilskna och besvikna tårar över en alldeles perfekt lejongul bäddsoffa i plysch som inte blev min.
 
Foto: via Lauritz.com

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej, Jag hoppas du kan ge mig råd. Jag slipade och spacklade ett fint gammalt skåp i somras när jag sen efterlängtat blev gravid. Jag har färg o pianogångjärn för att gör den färdig, men är rädd att färgen kan vara skadlig för liten. Skåpet blir perfekt som garderob för liten när den är färdig. Vad ska jag tänka på med färgen för att kunna måla säkert. Tack! /Karin

Svar: Hej Karin! Åh, känner igen mig så i dina funderingar. Det inspirerade till ett separat blogginlägg som du kan spana in. Lycka till med både boande och bebis!
Little Miss Fix It

2014-10-27 @ 07:39:24
Postat av: Frida

Men du skulle ju ha ringt! Jag hade kunnat buda hem den åt dig! Tänk på den backup-planen nästa gång. Kram!

Svar: Tusan. Men tack för backupen! Kramkram
Little Miss Fix It

2014-10-27 @ 08:05:22
URL: http://www.trendenser.se
Postat av: Ida

Jag var med om något liknande för ett par veckor sen på bukowskis markets. AAAARGH. Men det kommer fler perfekta lejongula sammetssoffor - kanske precis när ni får tillträde så att du slipper fixa förvaring.

Svar: Eller hur, thats the spirit, tack för pepp!
Little Miss Fix It

2014-10-27 @ 10:11:46
URL: http://www.thingstolove.se
Postat av: Emma

Åh så surt, var med om precis samma sak i höstas. Men den soffan kom ut igen, köparen hade ångrat sig. Håll utkik om den dyker upp, kan ju vara så om du har tur.

(Gällande min soffa så bangade maken, mr nej-sägare, här hemma ur så det blev inget. Hm...)

Svar: Så bittert... Får hålla utkik efter någon med kalla fötter :) Känner igen det där. "Bakom varje inredningstok står en militant nejsägare" gammalt djungelordspråk.
Little Miss Fix It

2014-10-27 @ 17:10:30
Postat av: christine

Men fy så nedrigt! Vi får alla hålla utkik efter en lejongul sammetssoffa nu..det måste ju finnas mer än en kan man tycka!

Svar: Åhh, tack Christine, du vet någon som skulle bli väldigt glad för minsta tips!
Little Miss Fix It

2014-10-27 @ 21:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback