DIY - rullgardinstofs

Kanske inte ett DIY i dess hantverksmässiga bemärkelse men en enkel grej att göra själv
a la halvfabrikat kommer här.
 
Gardinomtag i all ära men hemma hos någon utan gardiner (likt undertecknad) göra de sig icke besvär. Eller?! När vi öppnade upp mot nock i torpets storstuga medföljde problemet med mörkläggningen av det lilla gavelfönstret. En gardin inhandlades efter några dagars taikonlösning med stolsdyna och klättrande på takbjälkarna, men faktum kvarstod, jag är inte 3 meter lång och hade väldiga problem att faktiskt använda rullisen. Tills jag hängde en gardinomtags-tofs i handtaget. Jag började med en liten variant jag hade liggandes i en pyssellåda men det blev klockrent först när jag hittade modell gigantos på Stadsmissionen (det kryllar av dem i second handbutiker, jag lovar). Nu har jag inga problem att dra ner gardinen (även om jag måste stå i soffan dårå) och denna tassel blir en fin inredningsdetalj (och torpet har mot alla odds blivit lite montazamifierat).
 
Den uppmärksamme kanske ligger märke till att första bilden är från ett tidigare inlägg. Jisses vad det hänt saker sedan den togs...
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: yasmine mamma till dennis

önskar dig en fin onsdag
sprid gärna min minnesinsamlingslänk om du vill och kan du får du gärna bidra... tillsammans kan vi göra skillnad mot cancern och rädda fler liv- se mitt blogginlägg. kraam

2014-09-03 @ 17:28:38
URL: http://www.yasminegill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback