Tänk utanför blomkrukan

Efter en fantastisk sommar märker jag hur jag velat förlänga den grönskande känslan och hemma i lägenheten nästan trängs växterna. En av mina nyfavoriter är Physalisen. Det var i den uppenbara bristen på en av mina favvosar rumslinden som jag snubblade över denna snarlika trädgårdskusin på Plantagen. Supertörstig men i övrigt lättskött och just nu blommar den och är extra vacker. Helgens tips, tänk utanför den klassiska blomkrukan när du väljer inomhusblommor, kanske behöver de lite extra kärlek i vårt torra inomhusklimat men det är det värt.
 
Appropå extra kärlek, glöm inte att det är både din rättighet och skyldighet att rösta idag. För ett öppet och solidariskt Sverige. Jag säger som Underbara Clara - Om du inte använder din röst kommer någon använda din tystnad.
 
Foto: Sara Zetterström
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag odlade physalis ifrån frö förra sommaren och vilken succé det blev. Ju större kruka desto större buske. Fick typ 300 bär och visste inte vad jag skulle göra med allt. Tänkte också varna för att växten är giftig/kan vara giftig. Jag fick hudirritation efter att jag plockat med växten och råkat klia mig på halsen. Det gick ju över som tur var (jag behöver inte fler dubbelhakor)

Och rösta har jag gjort...

Svar: Hua, tack för gifttipset!
Little Miss Fix It

2014-09-14 @ 13:36:35
Postat av: Nivito rostfria köksblandare

Vad fint. Tänk vad lite växter kan göra..

Svar: Ja, hela skillnaden faktiskt :)
Little Miss Fix It

2014-09-15 @ 10:42:17
URL: http://www.pusha.se/rostfria-blandare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback