Vill ha-blomman Rosenskärm

Jag har tappat räkningen på de vänner och bekanta som hälsat på och frågat om blomman vi har stående i burspråket. Det är en s k Rosenskärm, Medinilla magnifica, som jag köpte av floristen runt hörnet i höstas, en riktig vill ha-blomma. Jag var där för att köpa lite snittblommor men föll för ståtligheten och de stora rosa klockorna. Läste precis att den tydligen är svårskött (sånt är ibland bra att vara lyckligt ovetande om) så kanske har jag haft tur detta halvår för inte har jag behandlat den by the book direkt. En av blomstänglarna gick tyvärr av i flytten och den vill ha mycket fukt men står snarare ett fåtal meter från kakelugnen här hemma. Oh well, jag fortsätter att njuta av den så länge det varar.
 
Mvh Sara, the plant slayer.
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

När jag föreläste i höstas om "bloggblomman" så fick jag av en kvinna veta att den brukar blomma ett halvår åt gången. Inte vet jag om det stämmer, men ju längre desto härligare! Kram på dig!

2015-01-22 @ 14:11:08
URL: http://fixaodona.se
Postat av: Hildur - fixa&dona

Alltså, det där lät ju mystiskt. Det var ju inte så att jag föreläste om blomman... ;) Men den fanns ju med på typ varenda press/stylingbild just då, så jag kunde inte låta bli att kommentera detta. Och det var då jag fick kommentaren kring blomningen. :)

Svar: Ahaha, ok är uppe i ett halvår snart så bäst att njuta medan det varar! :)
Little Miss Fix It

2015-01-22 @ 14:12:30
URL: http://fixaodona.se
Postat av: Emma Thun

Vilka vackra foton! Gillar verkligen blomman, men får inte riktigt ihop det med rosa här.

Svar: Tack för komplimangen! Äsch ta någon annan växt, den här verkar ju så svårskött ändå ;)
Little Miss Fix It

2015-01-22 @ 22:26:51
URL: http://emmassamling.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback