Doktor Westerlund har flyttat in

Den här veckan, min första semestervecka, har Boo och jag varit på långresa genom Sörmland. Vi landade i Hundraåringen i natt och hur kul & mysigt det än är att träffa familj och vänner så är det himla skönt att komma hem igen. Bland annat hälsade vi på hos min kusin Fia med familj och gissa lyckan när jag fick en alldeles egen superstickling av Rosengeranium (Pelargonium graveolens) med mig hem. Eller Doftgranium. Eller doktor Westerlunds hälsoblomma som den också kallas. Kärt barn har många namn och den här lilla gröngölingen är mig redan väldigt kär.
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Så fin i sin enkelhet!!

2015-07-10 @ 16:01:45
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/
Postat av: Katrin

Aa, är det en sån som luktar typ citron kör man tar på bladen? Vår syslöjdsal var full av sådana! Har för mig att syslöjdfröken skickad med alla elever sånna sticklingar hem, dock verkar inte min ha överlevt för jag har då ingen kvar 😜

Svar: Ja precis. Ha-ha, vi får se hur länge jag har en överlevare här... ;)
Little miss fix it

2015-07-10 @ 22:30:35
Postat av: Sara Hansen

Den kallas också gubbafes, att ha i sovrummet för att dölja fisdoften 🙈

Svar: Ahahaha! Den var bra!
Little miss fix it

2015-07-13 @ 16:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback