Sten, sax och pizza

Gissa vem som sitter här på andra sidan tangentbordet? Jo värsta badvalen. I helgen plaskade jag runt i Kalmarsund som om det inte fanns någon morgondag. Om det var kallt? Aa vars, men också härligt uppfriskande och något jag ska göra oftare, vinterbad liksom. Förutom badpremiären så firades nationaldagshelgen med torparhäng. Svärfar är nere och målar alla fönster på stugan (prisa pensionen) och vi stod så klart för markservicen. Det blev hemmagjord pizza till middag i kvällen som även bjöd på ljuvligt shortsväder och de (mindre ljuvliga) första myggbetten.
 
Om jag inte serverar den själv så brukar jag alltid be om en sax när jag ska äta pizza. Varför? Jo för det är så himla mycket smidigare att klippa lagom bitar än att envetet såga dem med kniv. Visst finns det pizzaknivar för ändamålet men det känns som en typiskt onödig pryl eftersom saxen funkar perfekt. Ändå verkar det vara en riktigt ögonbrynshöjare att klippa sin pizza men det kan väl inte bara vara jag som gör det, eller?!
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: malincatrin

Betydligt lättare med en sax. Var skeptisk till en början men helt klart bästa redskapet att dela en pizza med. Folk kommer tids nog fatta grejen och undra varför "ingen" kommit på det tidigare..

Svar: Precis, "ingen" som du och jag dårå ;)
Little Miss Fix It

2015-06-08 @ 15:41:30
URL: http://villaaroma.se
Postat av: Marie

Allt du gör ser så fräscht och piffigt ut! Jag vill flytta in i nästan varenda bild =)

Klart man klipper pizza med sax.

Svar: Men vad göllig du är! He-he, eller hur!
Little Miss Fix It

2015-06-08 @ 19:23:11
Postat av: Fashion Blogazine

Åh, så gott!

2015-06-08 @ 19:44:07
URL: http://fashionblogazine.blogg.se/
Postat av: Carina

I min familj klipper vi och har alltid klippt pizza med sax! Ursmidigt om jag får säga det själv.

2015-06-08 @ 21:02:51
Postat av: Anonym

Min pappa klipper pizza, vägrar helt enkelt göra på något annat sätt 👍 Stina

2015-06-08 @ 21:36:04
Postat av: jennie

Jag började klippa pizza efter att min man lärt mig det. Så smidigt att slippa karva sönder ugnsplåt efter ugnsplåt, som hemma hos min familj...

2015-06-09 @ 07:30:11
Postat av: emelie

Klipper både pizzan och barnas spaghetti med mera med mera. Mycket smidigare än att mörda tallriken under maten med en kniv 😊😊

2015-06-09 @ 21:41:39
Postat av: Katrin

Absolut att saxen är bästa redskapet för att dela pizzan! Och som Emelie säger, att klippa barnens spaghetti gåt ju så mycket fortare ned sax än att försöka pricka in alla långa spaghettisar.
Kommer ihåg att min lågstadiefröken gick runt i matsalen och klippte alla barns bacon/fläsk när jag var liten 😊 en förstakladdare är ju kanske inte alltid så flink med besticken och baconet var ju supersegt!

Svar: Saxen, en top 10-uppfinning alltså :)
Little Miss Fix It

2015-06-10 @ 00:36:53
Postat av: Sofia

Jag klipper också pizzan, bästa sättet! Förenklar betydligt då det är glutenfri pizza som gäller för mig = oftast inte lika frasig botten som inte är lika enkel att skära igenom. En gång fick jag en "pizzasax" av en kompis, en variant i plast där den nedre saxdelen var platt undertill, så att den liksom glider längs plåten. Sjukt bra verktyg! Dock försvann den i en flytt och jag har aldrig hittat nåt liknande... Tur det funkar bra med vanlig sax också ;)

Svar: Ha-ha, en pizzasax alltså. Men det får nog också hamna på listan över onödiga prylar ;)
Little Miss Fix It

2015-06-13 @ 01:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback