Ännu mer sommartider

Idag var det verkligen måndag. En småtung start på veckan efter en skön ledighet och inte för att jag har något emot jobbveckor - tvärtom. Synd bara att de för med sig väckarklocksmornar och morgonrutiner, med en treåring to be, som mer liknar rysk roulette (jag har ett enormt tålamod men till och med det prövas rejält när envåldshärskaren i midjehöjd utveckalar sin diktatur innan klockan sju på morgonen). Moster Mallerutten och hennes fästman hälsade ju på och diktaturen blev lite suddigare i kanterna för några dagar. Hon är poppis den där mostern.
 
Vi åkte till torpet och lade en vårdande hand på trädgården, eller i vanlig ordning var det Malin som vårdade den medan jag åkte på loppis, är man storasyster så är man. Men innan vi lämnade stället så åkte i alla fall vindorgeln upp i körsbärsträdet plus att jag kopplade in duschen (vi har ju bara sommarvatten) - kanske vår bästa investering evvah. Fick även för mig att regntunnan ska få vikariera som badkar i sommar, är man mellansyster så är man. För två år sedan höll vi en fin namngivningsfest på just den här platsen och man kan väl säga att det hänt en del sedan dess. Och från och med nu kan vi alltså återigen duscha i det fria - sommartider hej hej!
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Susanne Clintholt

Vilken härlig idyll. Älskar de! 😘 där måste ni verkligen njuta.
www.clintholtsdesign.blogg.se

2015-05-19 @ 09:25:58
URL: http://clintholtsdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback