Jag omfamnar helgen i Årets Sommarstad 2015

Idag mötte jag upp min kompis Elin för lunch, vi försöker få till en dejt någon gång i månaden. Kalmars lunchutbud är inte enormt men där det tar höjd toppar det verkligen rejält. Som Slottsrestaurangen. Jag tog en caesarsallad och deras egengjorda glass. M a g i s k t gott och i lokaler där bland annat Gustav Vasa, Drottning Kristina och Erik XIV huserat, för några år sedan förvisso. Tidigare i veckan utsågs Kalmar som Årets Sommarstad, bara en sån sak (när vi bodde i Visby utsågs det till Årets Sommarstad, just sayin'). Nu tar jag helg och inleder den med ett gräsklippningsrace ute vid torpet och avrundar med familjeladdning deluxe eftersom Jesper åker på tjänsteresa till Kina imorgon. Happy Friday!
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback