Miscellaneous w44/2015

Söndag och dags för veckans potpurri av personliga önskningar och inspirerande snubbeltrådar. Just idag känner jag mig lite matt i lacken, och snuvad på konfekten eftersom jag missade en av mina få timmar i tv-soffan framför Bron, efter en evighetsnattning av ett stycke Marsipanros. Vecka 44 har bjudit på en del kultur och några rejäla villhöver-moments. Håll i hatten katten, nu kör vi! Tyvärr funkar det inte att länka just nu men jag lovar att uppdatera alla länkar imorgon och då kan du även klicka på bilden för att komma till bildkällan.
 
Miriam Bryant - vilken frisk fläkt i en ganska avslagen säsong av Så mycket bättre. Förutom en stämma unik i sitt slag charmar hon brallorna av mig med sitt sätt att vara oborstad och rätt fram. Jag tycker det är spännande med människor som får mig att fundera på om det är iscensatt eller om människan verkligen är en ytterlighet.
 
 
Om man kan göra tandrengöring till en sport har jag ett antal OS-medaljer i marathonborstningar. Därför är jag lite rädd att byta från min supermegamjuka variant till en miljövänligare Humble Brush. Men. Provar man inte kan man ju inte veta så snart är en sådan i bambu på väg hem till mig från Lappland Eco Store.
 
 
Jag har sällan dyra designdrömmar som jag ämnar förverkliga men just nu har sparkontot siktet inställd på en viss klämlampa. Jag ser Sempé w103 som en flexibel lösnig på vårt framtida matbord som håller på att ta form.
 
 
För egen del känns hans liv oceaner bort från mitt, nåväl men med åtminstone en Atlant emellan inspirerar Fredrik Eklund (svenske stjärnmäklaren i NY) mig med sin bok Sälj! Glimten i ögat och självdistans tilltalar mig och trots sina framgångar verkar den här snubben ha både ock.
I min jakt på snygga hemsidor, snarare än kläder, hamnade jag häromdagen på Rodebjers webb. Love at first sight blev det i Lina-klänningen, men prislappen fick mig att nyktra till besvärande fort.
 
Ett av helgens utflyktsmål gick till Fröjd i Osby, där de fina tallrikarna som lunchen serverades på även går att handla i butiken. Särskilt älskvärda är faten med den lilla blygsamma kanten som syns i bakgrunden på bilden.
 
 
Rumslind är en av mina absoluta favoritväxter. Jag fullkomligt älskar det skira uttrycket när ljuset silar genom de tunna bladen. Min vän Elin har kanske inte bara det största exemplaret jag sett, hon har även ett stort hjärta eftersom jag kom hem från Älmhult med en stickling värd namnet igår. Jag håller tummarna att avkomman precis som sin urmoder ska bli något alldeles i hästväg.

 
Huvaligen, idag är det en sån där dag då jag hade behövt lite semester efter helgen, tur att det snart är jobb så att en kan vila upp sig lite...

Kommentarer
Postat av: Big Sis

Big no no på bambutandborste.... Det smakar allt annat än tandkräm efter avslutad session. Den blev nedröstad med 6/6 röster här hemma, så vi valde att använda dem som tändved :)

Svar: HAHAHA, måste nog ändå testa, trots brasvedsvarningen... ;)
Little miss fix it

2015-11-02 @ 07:18:52
Postat av: Emelie

Såå fina tandborstar, tror de är likadana vi köper på Coop, ekologiska och ja, jättefina!

2015-11-03 @ 21:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback