9 från Insta

Så här allahelgona-helgen, sista flämtningen av oktober, tänkte jag dela både bus & godis i form av ett oktoberkollage av bilder från bl. a mitt instagramflöde. För mer i samma stil kan ni följa mig på  @littlemissfixit.
 
1.] Under hösten har jag dammat av min slumrande inre innebandyspelare (25 år sedan sist) tillsammans med ett härligt gäng vinnarskallar, två dagar i veckan kör vi så svetten sprutar och lungorna piper. Den bästa träningen är den som blir av och det är ju lätt att prioritera sånt som är kul! 2.] I oktober gjorde en inredarklassiker come back, Keldas milda tomatsoppa upphottad med avokado och ekologisk mozzarella. Det blev snabbt en lunchfavorit när jag började på Ikea Communications, sportad på tallriken mer ofta än sällan hos flertalet kollegor. It's a keeper. 3.] Traryd Skans, supermysigt utflyktsmål i sydvästra Småland. Förutom de nyfikna och högljudda gässen, finns det bl. a hästar, grisar, höns och getter att hälsa på. Perfekt ställe för småbarnsfamiljer, det ligger tappa andan-vackert precis vid en sjö och jag ser fram emot att få uppleva fler årstider där. 4.] Egentligen var jag på jakt efter gamla brädor att bygga ett köksbord av men istället fick jag det här blomsterbordet. Någons skräp, en annans skatt! 5.] Kanske månadens roligaste projekt var att inför en reklamfilm inreda en busskur som ett vardagsrum, i nästa vecka kan vi se slutresultatet. 6.] Och appropå roligt på jobbet, just nu tillbringar jag mina veckor med att rita om en stor arbetsplats tillsammans med Tengboms Arkitektbyrå. 7.] Något jag verkligen uppskattar är Kalmars kulturutbud. En återkommande favorit är dokumentärfilm-klubben Doc Lounge månatliga visningar. I onsdags såg jag den fascinerande filmen om Katarina Taikon, författare och människorättskämpe, skrämmande aktuellt ämne i samhällsdebatten. 8.] Mera Kalmar. Ibland är det som om önskningar verkligen går i uppfyllelse för jag har fått tjuvkika i en livsstils-/blomsterbutik som snart slår upp portarna - det hela ser mycket lovande ut och mitt blomkonto måste nog få begränsad kredit. 9.] Just i skrivandets stund är vi på väg hem från våra Älmhultsvänner Elin & Henrik där vi haft härliga dagar. Lördagslunchen tog vi traditionsenligt på fina inredningsbutiken Fröjd i Osby där varken utbudet eller pizzan gör en besviken!
 
Snart svänger vi in på uppfarten till Hundraåringen igen för att hinna med några av alla projekt som tenderar växa på hög inför helgerna. Imorgon blir det lite målning och dessutom ska vi premiära på det där med att stoppa egen korv. Och så klart kommer veckans Miscellaneous, stay tuned.
 
Foto: mobilbilder av Sara Zetterström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback