Torsdagsmorgon i trädgården

Idag är det en sån där trollskt spröd höstmorgon och medan solen klättrade upp över Galgbacken (verkligen inbjudande namn, verkligen) tog jag en runda med kameran i trädgården. Det är häftigt, särskilt eftersom hela första året blir som en liten surprice av vad som växer på tomten. Frosten är inte långt borta och det är dags att förbereda oliverna, lavendeln och fikonträden för vintern, hela altanen känns redan lite stökig och övergiven. Det största olivträdet köpte jag till nedsatt pris på Ikea i början av sommaren och trodde inte det skulle klara veckan ut, nu är det dubbelt så stort och jag håller tummarna för att det även överlever vintern. Jag ska inte göra om samma misstag som i fjol och vinterförvara en tusenkronorslavendel i torpet och glömma ehrmm.. vattna den och ge den ljus (med ett allt annat än levande resultat som följd såklart), nä i år ska jag även läsa det finstilta på odlingssajterna. 
 
[ o ]: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Hösten är verkligen magisk :)

Svar: Oh yes!
Little miss fix it

2015-10-15 @ 09:42:44
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Jenny

Vad härligt det ser ut!

Svar: :)
Little miss fix it

2015-10-21 @ 08:58:09
URL: http://www.northfolk.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback