Ny blomsterbebis i norrläge

I fredags när jag pep in på Blomman för dagen så stod det ett helt gäng krispiga små rumslindar innanför dörren. Jag kunde inte knäböjt fortare om det så hade varit sex lenögda hundvalpar och med den fantastiska kundvänligheten som råder i den där butiken fick jag med en ny telning hem så fort Maria fick höra att den förra tvärdog. Och visst är det konstigt det där med blommor, att en kan leva lajf i ett norrfönster med en rejäl slurk vatten varannan dag medan ett artsyskon inte alls är med på noterna. 
 
 
Nu ska det bli väldigt intressant och se om det här lilla hjärtat ska växa sig lika stor och frodig som det tämligen spinkiga skottet jag fick av min vän Elin för drygt ett år sedan. Det är förresten världens bästa odlartips. Kör sticklingsbonanza med dina vänner, vips är du självförsörjande med växter i vartendaste fönster.
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback