Ingen vanlig dag

Förra helgen var det alltså dags för det officiella födelsedagsfirandet. Japp. Det sjätte enligt Jesper och det kan tänkas att han himlade lite med ögonen när han sa det eftersom jag ä l s k a r att fylla år och han är lite mer ryckapåaxlarna åt hela grejen och ja kanske blev det lite fylla jämnt-stämning på hela den här födelsedagen som ju var den kanske mest ojämna, någonsin.
 
Men det råkade bara vara så att det först firades lite på jobbet och sen hälsade vi på Jespers släkt och någon dag senare träffade jag mina systrar och råkade dessutom befinna mig i närheten av konditoriet som gör THE födelsedagstårta och efter det, så småningom när vi landade hemma i Kalmar igen så gick vi ut och åt den sedvanliga födelsedagsmiddagen och efter det, dagen efter var det dags.
 
Då vaknade jag supertidigt, gick ut och sprang och tog ett morgondopp i havet, väl tillbaka hemma fick jag krypa ner i sängen igen för då kom de där två gulligaste med ballonger och frukostbricka och sjöng. Boo som alltid övar järnet innan men sen totalvägrar när det blir skarpt läge, hon sjöng som om det inte fanns någon morgondag och mammahjärtat ba boom-boom-boom-boom! ♥. Jag fick Napoleonbakelse och smoothie, pioner och ballonger, vilda blommor och en jätte-jätte-jättefin present som jag ska visa så fort den har levererats. På det stora hela så hade det kunnat vara en superjämn födelsedag, den här 39:e.
 
Foto: Sara & Jesper Zetterström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback